Skicka sadeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mustbeforever
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 947
M

mustbeforever

det är så att jag ska skicka en sadel och det bästa verkar ju vara med bussgods.(?)
Om sadeln ska skickas ca 50 mil från Norrbotten till Ångermanland och den är en vanlig allround hyffsat lätt, (vad väger dem?) Vad tror ni att det kan kosta? :confused:
Erfarenheter?

skicka den med bilspedition det kostar runt en hundralapp. Men jag rekomenderar det INTE om du ska skicka den till en okänd människa eftersom man inte kan skicka med postförskott så att man är säker på att få sina pengar.

Jag skickade en 15 kg westernsadel från Vara till Uppsala och det kostade 131 kr. På posten kostade det över 400 kr...

Jag har skickat två sadlar nu nyligen med bussgods och det kostade 99kr i frakt + 69kr i efterkravsavgift (samma som postförskott) Alltså 168kr. Fungerar toppen. Dessa sadlar vägde med emballage ca 6 kg st.

okej, jo jag har försökt tyda de där tabellerna men det gick inte så bra..
men det blir väl dyrare ju längre den ska åka?

Har också precis skickat sadel med posten, postförskott 10 kg.

Frakt + postförskottsavgift 210:-

Jag tycker att fördelen med bussgods är att mottagaren kan öppna emballaget och kontrollera varan INNAN man löser ut den, om avsändaren ber att det noteras på lappen man skriver på när man löser ut varan.
Det kan man inte när man ska lösa ut den mot postförskott.

Trevligt att kunna försäkra sig om att inte lösa ut något värdelöst för kanske flera tusen kronor!

Mvh San

Bussgods :bow: :bow: :bow:

Har skickat lite sadlar fram och åter då jag letat sadel och det är både billigt och bra att skicka med bussgods!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Ajda
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 194
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka