Skicka täcke

cello

Trådstartare
Är det någon som vet vad det kostar att skicka ett hästtäcke? Det jag ska skicka är stl 140, 200 g.

Vet inte riktigt vad det väger, så det är lite svårt att kolla upp.

Sv: Skicka täcke

Är det någon som vet vad det kostar att skicka ett hästtäcke? Det jag ska skicka är stl 140, 200 g.

Vet inte riktigt vad det väger, så det är lite svårt att kolla upp.

Alla fraktbolag förutom dhl baserar fraktkostnaden på främst vikten så om du vill veta vad det kostar är det nog enklast att väga :)

Det var inte det svaret jag ville ha! :D
Jag har ingen våååg... Jag hoppades liksom att någon precis har skickat ett liknande täcke och vet exakt vad jag behöver veta! :D

Sorry :p

Gå in på schenkers hemsida, du kan ju fylla i storlekar och vikt på ett ungefär så får du ju veta vilka summor det handlar om.
Jag skickade två sadlar förra veckan, en på 4 kg =90 kr. En ngt tyngre, kommer inte ihåg exakt vikt men ca 120 kr. Ett täcke borde nog inte kosta mer än det iaf

Jag har skickat täcken för 75 kr med Schenker förut, man lär bara lyckas packa in dom tillräckligt (gränsen är 3 kg och där låg jag nog lite över, men dom kontrollvägde aldrig, så det funkade ;)). För 90 kr får man skicka upp till 5 kg, så det borde man ju klara...

Jag har inte upplevt att Posten är billigare att skicka med, dom är nog dyrare än 90 spänn iaf, däremot kan det vara mindre krångligt beroende på hur långt ifrån sitt Schenker-ombud man bor :)

Senast ändrad:

skulle tippa på att det väger 3-4 kg. Inte mer.
schenker är billigast.
Paketera in täcket i en kasse eller en kartong. Mät längd och höjd och fyll i på nätet så får du kostnaden.

Schenker tar 75 kr för upp till 3 kg. 90 kr för upp till 5 kr. Jag har skickat ett 400 g täcke på 155 cm för 90 kr.

:)

Det är främst Volymen som bestämmer.

L X B X H

De flesta bolag har förbestämt att inom en viss volym kostar det så mycket att skicka oavsett om paketet väger 1 eller 5 kg. Däremot läggs det på kanske 10-15kr om det väger över 5kg med liten volym.

skickar du skrymmande, det väger inte så mycket men tar mycket plats så blir det ändå dyrare.

I regel = Litet tungt paket är oftast billigare än ett stort lätt paket. Alternativt kostar det lika mycket.

Bussgods: Bäst att skicka stora grejer med men krångligt system och du kan inte lämna in var som helst

Schenker: Billigast för privatperson men tar inte hur stora paket som helst

Posten: Dyrast men enklast

Snälla berätta EXAKT hur du fick det så billigt. Fattar inte hur jag ska få ihop 200 g till ett så litet paket... 270:- säger schenkers hemsida :(, så lyckades du skicka 400 g för 90:- måste jag veta din hemlighet! :p

Om du packar det i en sopsäck (eller stor platskasse), så får du ner det så att det som mest blir 90 kr.
Gå enligt den här uträknaren
Då får det väga max 5 kg, vara 70 (!) cm långt, 40 cm brett och 35 cm högt, enligt min erfarenhet så går det definitivt att få ner ett vintertäcke till den storleken och t.o.m mindre ;)

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: sweep
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 803
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka