Skicka tungt paket utomlands

SiZo

Trådstartare
Ja det är så att det ev är ett produktionsfel på en av mina sadlar.
Så därav undrar jag vad ungefär det kostar att skicka ett paket till suffolk (UK).
Om de inte hittar nåt fel på sadeln så kommer jag nämligen få betala frakten både dit och hem, och det kräver ju att det inte handlar om för mkt pengar helt enkelt.

Jag tycker att det borde gå på garantin då det är en knöl mellan bossorna, men när jag skickar bilder så påstår de att de inte ser knölen, så därav blir jag ju osäker... de kanske tycker att det är ok med en knöl där liksom...

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Sv: Skicka tungt paket utomlands

Ingen? jag vet alltså inte ens vilket bolag som man kan använda... aldrig skickat nåt utomlands förut :crazy:

UPS har jag fått sadlar levererade av men själv aldrig skickat något.
// Linda

när jag köpt sadlar och andra tunga saker från england har dom skickats med dpd. det är absolut billigast. men vet ej om dom skickar den här vägen!

det står på postens hemsida hur mkt det kostar att skicka olika paket osv. dhl borde väl funka också.

ups måste jag varna för, dom tappade bort vårt mkt värdefulla paket, tog två veckor (sträckan tar 5 timmar med bil....) och det var oklart om det skulle komma fram öht eftersom dom inte visste vart det tagit vägen!! har aldrig upplevt liknande med något annat företag. :crazy:

För några månader sen skickade jag två paket på 17 kg tillsammans till Holland för drygt 1000 kr med Posten. Lite att gå efter kanske. :D

Det är ingenting som en sadelmakare här kan fixa då? Men knöl mellan bossorna, i bommen då? Tänkte att det kanske blir billigare än om du åker på att betala frakt fram och tillbaka.

Jag har sålt en sadel till södra Finland för ett tag sedan, skickade med Posten då de var billigast.

Det är garanti kvar på sadeln, dessutom är den bomlös så jag tror inte att jag kan fråga vilken sadelmakare som helst här i sverige. Den är handsydd.

Skulle det vara så att det är fel på den så får jag ju tillbaks pengarna, och får ev en helt ny sadel, så det är inget alternativ att lämna den till nån annan tyvärr.

Posten kostade runt 500 kr... Men jag tänker som en skrev här... om de tappar bort den. Jag har INTE råd att köpa en ny för att posten är slarviga!!!

Men posten eller Transportören har väll garanti för att inte slarva bort paket ,dom har ju det om en sak blir skadad under transport .

Märk ordentligt vad det är du skickar och behåll kopian i ordentligt förvar tills du fått tillbaka sadeln .

Mia

Vad menar du med "märk ordenkligt vad du skickar"? Ska jag skriva att det är en sadel på kartongen?

Har du köpt sadeln från England? Annars borde den du köpt sadeln av i Sverige kunna hjälpa dig att reklamera.

Liknande trådar

X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 143
Senast: cirkus
·
B
Hästmänniskan Har nu haft så otroligt mycket problem med ASVH i samband med registrering av fölen plus dom äldre hästarnas pass och blir därför...
Svar
10
· Visningar
1 521
Senast: Linda L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31