Skidor till små barn

vippan

Trådstartare
Jag tänkte köpa längdskidor till sonen 2½ år. Vad ska man köpa? Vad kostar det ungefär? Hur långa ska man ha?

Sv: Skidor till små barn

Jag tycker att du ska köpa sådana som man spänner fast vanliga skor i. De funkar med alla sorters skor så dom små inte behöver bli kalla om fötterna i pjäxor. Längden ska vara mellan barnets längd och +10cm. Det bästa är att gå in på en sportaffär och prova, de är duktiga på att hjälpa till :)

Vad bra att det finns skidor till vanliga skor! Jag ska höra mig för lite:laugh: Tänkte att jag kanske kunde hitta något begagnat men det beror ju på vad det kostar med nya...

Jag tycker att du ska köpa sådana som man spänner fast vanliga skor i. De funkar med alla sorters skor så dom små inte behöver bli kalla om fötterna i pjäxor. Längden ska vara mellan barnets längd och +10cm. Det bästa är att gå in på en sportaffär och prova, de är duktiga på att hjälpa till :)

Jag håller inte med. Det är lättare för barnet att lära sig skida i riktiga skidpjäxor. Har provat båda :p. Dyrare blir det ju förstås men utrustningen är lätt att sälja vidare sedan då den är urvuxen.

TYckte mest att det verkade smidigt att ha sina egna skor då sonen är mycket bestämd på vilka skor han gillar och inte gillar :laugh: om han då inte gillar pjäxorna så känns det rätt onödigt.
Vet inte ens om han vill åka överhuvud taget. Han pratar mycket om att åka skidor men när det väl kommer till kritan vet man ju aldrig... :D

Tycker han däremot om det och vill åka mer kan jag ju investera i ett par "riktiga" skidor och pjäxor :laugh:

Ja smaken är som baken ock olika barn har svårt för olika saker :) Här har testats skidor på hela skaran med kusiner och dom man spänner fast är överlägset bäst.

Vippan: Ja an är ju ganska liten ännu och skidor hinner man köpa ett antal par.. :D

Fyraåringen här hemma har sådana man spänner med vanliga skor, men nästa vinter blir det riktiga skidor istället :) Hon tycker det är jätteroligt. Ett plus är ju att man kan knäppa loss dom om kidsen för tillfället vill leka eller göra lite annat och sedan knäppa på igen utan att behöva byta från hala päxor till skor och tillbaka igen.

TYckte mest att det verkade smidigt att ha sina egna skor då sonen är mycket bestämd på vilka skor han gillar och inte gillar :laugh: om han då inte gillar pjäxorna så känns det rätt onödigt.

Känner igen det där. Dottern på 3 år fick skidor med riktiga pjäxor i julklapp (paketpris 999 kr på Stadium). Hon kastade sig över pjäxorna inomhus och ville gärna prova skidorna, men det fick hon inte för hon lär repa golven då...
Sen har hon vägrat pjäxorna helt när vi gått ut så man kan säga det blev ett onödigt köp. Hade ingen tanke på skidor där man kan ha vanliga skor - låter fantastiskt, då skulle hon absolut ha åkt vid det här laget...

Får bara hoppas lillsyrran kan ärva grejerna...

Nu har junior fått ett par små vallningsfria skidor. Hittade ett par på annons i grannkommunen för 50:-! :laugh:

Han hasar/går omkring här hemma på gården en liten stund i taget och när han ledsnar så knäpper han loss dem och fortsätter utan :love: Lilla sötis!

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Dunet
·
Småbarn En kollega sa till mig idag att hon inte använder parfym för att hon har barn ( som är drygt 1 år). Är detta en rekommendation att även...
Svar
7
· Visningar
672
Senast: Fille
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 310
Senast: tomte
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka