Skillnad GPA?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare idalina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 269
I

idalina

Vad i hela friden är det för skillnad på GPA Pikeur Textium
och GPA Pikeur Carbone?

Jag och en kollega har försökt att hitta skillnader..
Men det enda vi kom fram till var att hjälmarna i butiken var huller om buller i fel kartonger mm, och att i vissa hjälmar har vantilationshål i innefodret, vissa inte. Vissa hade kardborre vid knäppet, vissa hade bara "gummiringar". + Att en hjälm hade betydligt mycket ljusare "Karbon"(?)skena än alla de vanliga mörka.
Någon som har stenkoll? Kan det vara årsmodeller som skiljer?:crazy:

jag blir tokig! :bump:

Sv: Skillnad GPA?

Vad i hela friden är det för skillnad på GPA Pikeur Textium
och GPA Pikeur Carbone?

Jag och en kollega har försökt att hitta skillnader..
Men det enda vi kom fram till var att hjälmarna i butiken var huller om buller i fel kartonger mm, och att i vissa hjälmar har vantilationshål i innefodret, vissa inte. Vissa hade kardborre vid knäppet, vissa hade bara "gummiringar". + Att en hjälm hade betydligt mycket ljusare "Karbon"(?)skena än alla de vanliga mörka.
Någon som har stenkoll? Kan det vara årsmodeller som skiljer?:crazy:

jag blir tokig! :bump:

jag vet att GPA Pikeur Carbone har en likadan kudde som Speedair har... sen så är den i Plast

Fast, stämmer det verkligen?:confused:. Carbone är ju Karbon. (Kolfiber) och så lång som jag kommit i mitt researchande är att Carbone hjälmen har en skena av Karbon´, och att Textium har en skena av textium. Precis som Titan har en skena av titan ;):D
Och om Carbone hjälmen har en likadan kudde som Speed airen så borde det endast vara på de nyare modellerna. Vad är det för Carbone du tittat på? Och hur menar du i plast?. :crazy:

Fast, stämmer det verkligen?:confused:. Carbone är ju Karbon. (Kolfiber) och så lång som jag kommit i mitt researchande är att Carbone hjälmen har en skena av Karbon´, och att Textium har en skena av textium. Precis som Titan har en skena av titan ;):D
Och om Carbone hjälmen har en likadan kudde som Speed airen så borde det endast vara på de nyare modellerna. Vad är det för Carbone du tittat på? Och hur menar du i plast?. :crazy:

haha tänkte fel ;)

blandade ihop den med den nya.

Jamen dåså. Haha! *tur att vi har stenkoll*

Gpa carbone Säkerhetshjälm med yttermaterial i *hightech mockaliknande material, och front förstärkt med kolfibrer.

textium är den vanliga hjälmen, med kolfiberrand i mitten. Titiumhjälmen har sammet och bättre ventilation än textium, .

Senast ändrad av en moderator:

Men är det inte så att hjälmen som är helt gjord i carbone heter highlite??? Eller är jag ute o reser?

Den allra första GPAn med remsan innan den var metallic är carbon. Sedan kom metallicremsan som är textium...

Men är det inte så att hjälmen som är helt gjord i carbone heter highlite??? Eller är jag ute o reser?

Den allra första GPAn med remsan innan den var metallic är carbon. Sedan kom metallicremsan som är textium...

Hittade denna faktan från en återförsäljare av GPA

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka