Bukefalos 28 år!

Skillnad mellan stövelskaft och vanliga ridstövlar?

S

Sequoia

Är det verkligen så stor skillnad mellan stövlar och stövelskaft? Vad tycker ni är bäst? Om ridstövlar vilket märke?

:confused:
 
Jag har "mjuka" stövelskaft, alltså så mjuka att de går att rulla ihop dem. Har jag dem med ett par Ariat skor så syns det inte att det inte är stövlar om man inte tittar jättenoga. Jag tycker att det är mycket skönare än stövlar även om jag har bra och mjuka, tighta hoppstövlar med snörning också.
Jag tror helt enkelt att det är en smaksak. :)
 
Jag tycker att stövlar ger bättre stöd, men det beror ju på till vilket syfte man vill ha stövlar! :)

Nirak
 
Jeg har et par Cavallo Weltmeister ridestøvler, og støvleskaft fra Hööks med tilhørende Cavallo jodphurs. Ridestøvler er helt klart best. De gir en utrolig god støtte, som ikke bare er behageligere, men som gjør utrolig mye med sitsen også. Ulempen med ridestøvler er derimot at de er mye mere slit å få på, ta med, holde vedlike og ri inn i starten. Bruker likevel støvelskaftene endel, da de er mye enklere og kjappere å bruke. Dessuten er det ikke så farlig med dem så nå når det er vinter og sludd er ikke det så farlig med dem..

Men skal du velge, så anbefaler jeg støvler ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: Badger
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 383
Senast: Squie
·
Utrustning Tips önskas på vilka produkter ni tycker är bäst för att vårda ridstövlar.
Svar
18
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp