Skillnad på alla läderfärger! *titta!*

Bonita4

Trådstartare
Alla ni som har bruna träns i olika nyanser, kan ni inte lägga in bilder på dem så man får se skillnaden? Alternativt skriva om färgen är mot det röda hållet eller mot det "mörkbruna" Finns ju så oändligt många nyanser.

Kastanj:
Hazel Nut:
New Tan:
New Market:
Oak Bark:
Teak:

Fyll gärna på om ni kommer på någon mer!

Sv: Skillnad på alla läderfärger! *titta!*

Mit enda bruna träns är i färgen Havanna om jag inte minns fel. De är åt det röda hållet.

18714049.jpg

Halvkass bild men tyvärr den enda jag har på hela tränset.

Olika märken kallar nyanser olika saker fast det kan vara samma eller snarlika.

mm precis...

tränset på bilden ovan är inte alls vad som vanligtvis kalls havanna! havanna är oftast riktigt mörkt brun med en aning röd ton, absolut inte så rött som det tränset!

om den här tråden ska ge nåt så måste man även skriva vilket märke det är.

Jag har ett brunt träns som är flerfärgat.

Här ser man också lite

Edit: Kom ju på att jag har ett till brunfärgat träns

Senast ändrad:

*putt*

Jag tror inte riktigt på att det är 2 personer på buke som äger bruna träns...

Vilket märke är det på tränset? Vi har ett havannafärgat träns som ser ut att vara likadant som ditt, när man kollar hos många andra märken är havanna vanlig brun.

Jag har två bruna träns.

från Horze, tror det heter Chooze
4ben1juni08171.jpg

CH Excelisor
080703005.jpg

tycker ingen av dom är åt det rödare hållet. vet inte hur färgen beskrivdes av grossisterna (säger man så? :p)

Jo, det där är havannafärg, alla andra som är mer bruna och sägs vara havanna är inte rätt. Havanna ska vara mer röd än brun så att säga.

Mitt hoppträns stod som oxblodfärgat, och är mot det rödare hållet. märke: Classic fancy.

Resten av utrustningen (stigläder, förbygel, martingal och sadelgjord) är av märket claridge house och ska vara kastanjfärgat, dock är det tvåfärgat, och den ljusare nyansen är vad jag tycker kastanjefärg men också identisk med mitt träns, sen är det antikbrunt också :crazy:
http://joizmeds.mittspejs.se/P1213697

kl

Får jag sno tråden litegrann? Vad är det för färg på denna sadel? Det står bara "brun" på alla hemsidor jag försöker kolla på, så heter den bara "brun" eller döljer det sig ett lustigt namn, typ havanna, tobacco nånstans?

840.jpg

och vem säger det??

i england så kallas så gott som alla mörkbruna träns oavsett märke havana brown. på passiers sadlar så är havanna vanlig mörkbrun. det röda lädret kallas redwood.

det enda märket som har den där vinröda färgen och kallar det havana är ju knights. menar du att dom har rätt och typ resten av världen fel? :p

Jag skulle gärna vilja se bilder på Oak Bark och Teak. Någon som kan säga vilken av dom som är mörkare, och vilken som är ljusare?

Har tusen bilder på hästen och sadeln, men tydligen inte ett enda på tränset...

Här är bild på sadeln, den är i "New tan"

http://www.pixbox.se/pic_show_id5766032.html

Ska åtgärda tränsfotobristen snarast och återkomma...

/jezzscar

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: EZMK
·
S
Ridning Hej! Jag har en foderhäst genom ridskolan som jag sköter om rider en dag i veckan.. Hon är en maxad D-ponny & väldigt grov.. Mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: SannasMichelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka