Skillnad på alla läderfärger! *titta!*

Sv: Skillnad på alla läderfärger! *titta!*

21838810.jpg

Engelsk kandar av märket Blue Ribbon inköpt -78/-79. Har mörknat obetydligt fram tills dags datum, mest beroende på att det hängt mörkt och lagom temperat.

Köpte även ett träns av samma märke och färg, som för ca 10 år sedan var härligt gyllene i färgen efter att ha smorts in med vanlig ljus matolja. Tyvärr var det någon/några andra som också gillade tränset och la beslag på det :devil:

Titta vad jag hittade...
Kandaret fotat för 3 år sedan

480108.jpg

480109.jpg

Och det ovan nämda tränset innan det försvann... tyvärr en mycket dålig bild... men den enda jag har...

Orkar inte göra fler inlägg just nu...

Jag har en prestige sadel i färgen tabacco. men den har mörknat endel, så den är mörk tabacco färgad

19685053.jpg

Passar ganska bra ihop med bla. läder från HG (i färgen tabacco, mörknar ganska mycket oxå)
19926515.jpg

Tillsammans (ser lite av sadeln)
15911999.jpg

Hej

Har i USA sa heter den fargen Havana brown.
Bates sadlar kommer i Classic black,Havana brown och Newmarket som ar en caramel farg.

Marie

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: EZMK
·
S
Ridning Hej! Jag har en foderhäst genom ridskolan som jag sköter om rider en dag i veckan.. Hon är en maxad D-ponny & väldigt grov.. Mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: SannasMichelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka