Skillnad på bebisar?

loveponies

Trådstartare
Jag har funderat på en sak. Om man får kattungar som har samma kön och samma färg och samma storlek ca, hur kan man då skilja på dem?
Bör man märka dem på något sätt? Det är ju viktigt att veta vem som är vem med tanke på viktökning osv.
 
i den kullen som min blivande katt kommer från (får hem honom om 3 veckor), så var det en cremehane utan vitt, och två som är nästan identiska. Eller var, iaf. När de var små såg man knappt att den tredje saknade vitt heller. En av dem målade de en klo på, en av dem målade de svanstippen på.
Nu ser man större skillnad. Den utan vitt käner man ju igen, sen visade det sig att en är cremetigré, den andra cremetabby (hmm, visst är det tabby de heter när de är "fläckiga"?). den ena har några vita hårstrån på svanstippen också.
Såhär såg de ut 3 timmar gamla: http://www.ludvigs.nu/Ronjarovardotterkullen/3tim.htm
OCh såhär när de är 8 veckor http://www.ludvigs.nu/Ronjarovardotterkullen/8%20veckor.htm
(min heter Mattis)
 
De jag känner brukar klippa ett litet hack i pälsen ,på olika ställen på vardwera kattunge.....
abyungar ser oxå likadana ut......
o om en köpare har bestämt sig för just DEN ungen så är det som sagt mkt svårt att skilja på dem.
 
:love: Vilka raringar :love:

Alla hade ett lite speciellt utseende tycker jag ! Men "skalleper" vetefasen om jag hade kallat min kisse för :confused:
 
GHAAAAAAAAAAAAA. :love: :love: :love:....Inte sätta in sånna bilder. :crazy:..mitt habegär ger sig genast till känna.... :angel:
 
Vad tror du jag känner då??? Jag har väntat mer än ett f-bannat jäkla år på honkatt...
Först tog det tid att få hit hanen (från usa), sedan skulle han träffa lite flickor i Finland först, och nu verkar upfödarna ha svårt att "få till" (hihi) ett tillfälle för de unga tu att träffas... Snart hämtar jag honan själv, och kör henne till Norge! :devil:

teaser...
Siamesiska tvillingar??
kul kort

Honan på bilden är barnbarn till min! :love:
 
Ok, tack för alla tips! De där med hårsnoddar lät sött! :D Men att måla en klo är nog nästan enklast.

Efter ett tag kommer man nog se skillnad, med det är mest i början. Man kanske vill hålla reda på vem som föddes först osv.

Hoppas det blir många bicolor, dom är lättare att se skillnad på. Men tänk om jag bara får bruna colorpoint!
 
Nä...hoppas att du får sånna där bruna eller blå mitted.....*dreggel* :love:
 
Jag kan inte få mitted, i sådana fall måste jag para med en mittedhane.
Med Sammi och en colorpointhane kan jag enbat få bicolor och colorpoint. Själv tycke rja ju att bicolor är snyggast, fast det äförstås svårare att få utställingsdugliga "exemplar" i bicolor och mitted. Bicolor får ju nte ha vitt på öron eller svans, och bläsen sa ju helst vara så jämn som möjligt. En mitted måste ha vit haka och alla tassar vita. Nästan som att avla på birma.
En colorpoint kan ju liksom bara se ut på ett sätt... :crazy:
 
det är nog inte mitted jag menar ....jag menar när de är vita i mitten av ansiktet...

raggisar är inte min starka sida.... :angel:
 
nä, de som har köpt honom har döpt om honom, undrar varför :angel:
Det är "ronja rövardotter"-kullen... "Mattis" är ju rätt ok iaf
 
Det verkar som om många har en förkärlek till blåa kissar....du har ju liksom inget annat att välja på men iaf.... :smirk:
En av mina favvoraser är ju Russian blue......i orginalfärg då såklart,de andra kan slänga sig i väggen! :devil:
 
Det är bicolor du tänker på! Som min Sammi, fast hon har ingen perfekt bläs.
Jag hoppas att jag kan få blått efter Sammi, jag vet inte det ännu. Båda hennes föräldrar är bruna, men bägge bär med säkerhet på anlag för blått. Så hon kan ha ärvt blått från någon av henes föräldrar, men hon kan också ha ärvt enbart brunt. Jag hoppas hon har blått!
 
GHAAAAAAAAAAAAA. :love: :love: :love:....Inte sätta in sånna bilder. :crazy:..mitt habegär ger sig genast till känna.... :angel:

:D Jag vill ha kattunge igen!!! Har iofs. en förväxt sådan (2 år gammal, uppför sig fortfarande som kattunge), men jag vill ha en såndär liiiten liiiten sak igen...

Gärna en som liknar den här lila kisen (min kise 8 v. gammal), t.ex.

...men det skulle inte päronen tycka om. :devil: "Inga fler katter förrän du har flyttat hemifrån", sade morsan...
 
Själv gilla rjag nog brun bicolor bäst, det var den färgen som jag fastnade för först hos raggisar, och den som jag tycker är mest "rastypisk". Men jag ha ju redan en sådan, så nån blå bicolor i den här kullen skulle inte vara fel. :p
Inte för att jag ska behålla någon (funderar dock ev på att lämna ut någon på foder, men det får vi se), men ändå.
 
jaha..... :o

Då är det alltså mitted som ser ut som birmor,för ett otränat öga! ;)

Jag tycker isf att bruna o blå bicolor med perfekt bläs...sånna ska du få!!! :love: :p
 
den bruna....sööööööööööööööööööööööt :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:...

Usch nu är det snart bildförbud på aktter tycker jag!!! :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp