Skillnad på bebisar?

Mmm, den bruna bicoloren var ju skitsnygg :love:
Tycker nog att det är bicolor som "är" raggis...

(Eller så är det för att vi "korthåriga" slipper fundera på vilken ras det är :D)
 
Jo, så tycker faktiskt jag med. Egentligen skulle jag velat haft bara bicolor, men man kan inte para två bicolor med varandra, så det fick bli en colorpointpojke.
Eller, man kan para två bicolor, men man riskerar att få van-tecknade bebisar, vilka då inte alls går att ställa ut. Men man kan fortfarande avla på dem, de ger ju 100% bicolor med en colorpoint. De brukar faktiskt bli riktigt vackra, de är ju nästan helt vita, kanske har de bara brun svans och bruna öron. Jättesött! :love:
 
Aha! :idea: (inte så bra på vitfläck... )
Men man får alltså avla på icke godkända färgvarianter, ehh, det får man väl på många raser...??
Långsam hjärna idag... pluggat förmycket...

Hos oss får man ju inte registrera fel färg som korat, en korat är altid solid blå, och har alltid blå föräldrar.

(Det händer att det föds maskade eler lila ungar, koraten är ju en ursprunglig ras, och har antagligen parats med siameser långt innan man började med kattavel, likaså ansågs lila var "dåligt färgad blå" av thailändarna, rasen har ju trots allt funnits i några hundra år...)
 
Jo, fast det är lite skillnad på att förbjuda avel på katter med helt fel färg.
Vantecknade katter hos kommer ju sig av existerande, godkända anlag (dvs vitfläck), och det är lite svårt att "avla bort". Fast jag tycker man got kunde föra in van som en variant på ragdoll också, de är ju jättevackra!

Andra färger än blå hos korat kommer ju sig av icke önskade anlag, så då är ju det effektivaste sättet att få bort dessa anlag att förbjuda aveln på dessa katter.

Fast ragdoll har en massa färger nu (rött, sköldpadd och tabby) som inte är godkända för utställning (alltså man får ställa ut dem, men inte ta cert), men som man får avla på efter avelsgodkännande. Men dessa färger har ju medvetet införts i rasen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: lilstar
·
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 245
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp