Skillnad på Nikkor och Nikon objektiv?

Andorra

Trådstartare
Ska köpa en D60 och kollar lite på objektiven nu. Heter objektiven Nikkor och är till för Nikon kameror eller finns det objektiv som som heter Nikon också. Man blir totalt :confused: av alla siffror och förkortningar.

Sv: Skillnad på Nikkor och Nikon objektiv?

Nikons objektiv heter Nikkor, däremot brukar det stå Nikon på objektiven ändå. Om någon butik säljer ett objektiv som Nikon så menar de Nikkor.

Tackar. Du är en pärla. Blir totalförvirrad av alla annonser och deras texter. Ska handla på onsdag och jag hoppas att kameran finns kvar då på elgiganten. Var inne förra vecka och då fanns den inte hemma. Såg nämligen att de hade den på annons nu?!

De skulle få leverans på onsdag och jag behövde inte boka. Ska troligvis köpa ett Nikon 55-200/4-5,6 DX IF-ED VR (f-n vad många bokstäver!!) för 2 499:-. Är det ett bra objektiv eller finns det andra likvärdiga som kan passa?

Nikon D 60 - senaste modellen med 10,2 megapixel och 2.5" display. Här med 18-55mm AF-S DX NIKKOR objektiv.

Har detta objektiv ingen VR = bildstabilisator?

Jag försökte oxå köpa på Elgiganten, men där var de slut. Så jag gick till Pc-city som ligger vägg i vägg med giganten här i Västerås, o de hade en kvar som jag tog fort som attan :D

55-200 VR hade jag som första zoom objektiv, helt ok! Och bra pris dessutom.

Lusläst Siba/elgiganten annonserna och vad jag förstår så har inte kit objektivet VR. Ska köpa ett 55-200 med VR. Kommer jag att sakna VR på 18-55 och vad gör det för skillnad?

NIKON OBJEKTIV AF-S DX VR 55-200MMEtt kompakt DX-kvalitetsobjektiv med 3,6x zoom, Nikons avancerade vibrationsreducering och exklusiv ultraljudsmotor. Internetpris:1 995

O-Off har det här objektivet och själva kitet kostar 6299:- och då har 18-55 även VR. Kanske är det mer prisvärt?

4999:- ska elgiganten har för kitet utan VR.

jag har kittobjektivet 18-55 till min d40x.Och vad jag har läst mig till så behövs inte vr till det objektivet.Gäller att vara stadig på handen.Till och med jag lyckas som darrar som f*n.
Men köper du ett med mera zom typ 55-200 så köp med vr.
Jag har vr på mitt 70-300.Har testat att stänga av det och oj vad suddigt det blir:o

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
563
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
330
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 193
Senast: Cattis_E
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 197
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka