Skillnad Rhino vs Rambo - v-front och vanlig halsskärning

the_connemara

Trådstartare
Rubriken säger det mesta, är det skillnad i Rambos och Rhinos utemodeller med v-front och vanlig halsskärning?

Rambo California (vanlig skärning + v-front) är lite stort i bogen. Kan Rhino sitta bättre i samma modell (vanlig skärning - v-front)?

Sv: Skillnad Rhino vs Rambo - v-front och vanlig halsskärning

Rhino Wug är iaf mindre än Rambo Wug i samma stl. Om det hjälper dig något.... :)

Ja, det har jag oxå hört, därav undrar jag om Rhinot är mindre även nu. Man kan ju hoppas :D

Rubriken säger det mesta, är det skillnad i Rambos och Rhinos utemodeller med v-front och vanlig halsskärning?

Rambo California (vanlig skärning + v-front) är lite stort i bogen. Kan Rhino sitta bättre i samma modell (vanlig skärning - v-front)?

Rhinos vanliga halsskärning passar min häst men inte rambos i samma strl. Har inte provat rhinos V-knäppning men rambos V-knäppning fungerar bra :crazy:

Kanske inte är svar på frågan men vad är bra med V-knäppningen, nån som vet? Gör det täcken rymligare eller är det någon annan fördel?

Kanske inte är svar på frågan men vad är bra med V-knäppningen, nån som vet? Gör det täcken rymligare eller är det någon annan fördel?

Det stramar inte åt mot "undersidan av halsen" när hästen äter på marken, Halsen lägger sig liksom i V:et ;) Ser väldigt bekvämt ut:D

Man slipper den koncentrerade trycket över bogspetsarna och det är ju helt annan passform. Många hästar passar bra med v-fronten, andra passar bättre i vanlig. Min spinkiga lilla häst passad kanon i Rhinos wugtäcken med v-front, ger mer ett jämt tryck runt "hela bogen" sas.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Ska köpa nytt regntäcke till ponnyn. Hon har amigo hero nu med klassiskt frontspänne stl 115. De är precis på gränsen till för små så... 2
Svar
36
· Visningar
2 908
Senast: Kristall10
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: MiniLi
·
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 473
Senast: Lollitza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka