Skilsmässa

Sinus

Trådstartare
Ska man alltid få en bekräftelse på att man skickat in en ansökan om äktenskapsskillnad där det står datum när betänketiden gått ut?

Jag har funderat över detta tidigare då jag inte fått någon, men läste på nätet att det är inte alltid man får det, så kontaktade aldrig tingsrätten och frågade då jag hade mycket annat som hände i livet just då.

Nu när betänketiden borde vara över och jag ändå inte fått något brev från tingsrätten blir jag såklart orolig. Jag har mailat och frågat (hann inte med att ringa under kontorstid) men skulle tycka att det vore så skönt om jag kunde få en fingervisning om svaret jag kommer få från tingsrätten.

Så, snälla Buke, säg att jag inte väntat sex månader i onödan på att få skiljas. :nailbiting:

Jag tror att du måste ansöka om själva skilsmässan nu, efter betänketidens slut. Du har bra info på skatteverkets hemsida.

Jag tror att du måste ansöka om själva skilsmässan nu, efter betänketidens slut.
Ja det var så jag uppfattat det tidigare men nu blev jag orolig över att jag inte fått någon bekräftelse och att vår ansökan inte kommit fram utan att vi måste göra det på nytt.

@Sinus betalade du ansökningaravgiften? De brukar skicka brev när ärendet är registrerat med information om att söka fullföljd och vilket datum som gäller sen får man ytterligare ett brev om när det är dags att ansöka om fullföljd. därefter får man domen. Det under förutsättning att ärendet är registrerat och avgiften är betald.

@Sinus betalade du ansökningaravgiften? De brukar skicka brev när ärendet är registrerat med information om att söka fullföljd och vilket datum som gäller sen får man ytterligare ett brev om när det är dags att ansöka om fullföljd. därefter får man domen. Det under förutsättning att ärendet är registrerat och avgiften är betald.
Jag har betalat, ja.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 970
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 189
Senast: Angel
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 204
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 272
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka