Bukefalos 28 år!

Skimmelcancer

D

Dotes

Hej!
Har en 20 årig halvblodskorsning med skimmelcancer, funderar lite smått på hur mycket knölar det kan vara utan att vara farligt?
han har i svansroten men även knölar på halsen som ligger under huden. dessa är vi lite oroliga för, eftersom han har fått fler. Han äter fortfarande ordentligt, så de är inte ivägen för någon strupe.

han har varit halt några dagar nu och därför inte ridits, men när man rider är han pigg och glad och vi tävlar lite smått upp till 1 m när vi är i form båda två.

Vill gärna veta mer om sjukdomen och dess utveckling, om någon har lust att berätta lite om den hade det varit jättesnällt.

Tack på förhand!
 
Sv: Skimmelcancer

Det vet jag, men d e ju lite om att han fått fler.. nåja, sålänge han äter och mår bra är jag glad!

Tack så mkt :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 495
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 447
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 080
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 512
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Födda -21
  • Beta slagen mark

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp