skimmelsjukan...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 625
K

knasenknas

..vart kan man få reda på allt om skimmelsjukan??? någon sida där det står?

Sv: skimmelsjukan...

Oj jag såg att du skrivit många trådar men jag svarar här.
Skimmelsjukan (Melanom) kan vara farlig men många hästar har levt långa liv med dessa knölar.
Jag vet bara ett fall där en häst fått avlivats pga detta. Hans cancer háde utvecklats till tumörer i huvudet.
Jag vet att det varit uppe i trådar förut på Buke, sök på melanom så kanske du hittar något.

Sv: skimmelsjukan...

jag sökte på ordet Melanom och det bästa svaret får du i tråden Melanom, Gilraen har skickat den, där svarar Peter Lundin som är vetrinär.
Tyvärr kan jag inte länka till trådar - lite dålig på länkning

Liknande trådar

Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 557
Senast: tanten
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 618
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
295
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka