Bukefalos 28 år!

Skimmeltråden nr 2!

Sv: Skimmeltråden nr 2!

Så charmig men inte så mycket skimmel än :D
Min fyller 3 år i maj och har idag haft någon på ryggen för andra gången.

1622617_430199607083264_1368078493_n.jpg


Å igår fick han hänga med som handhäst när jag och den gamle skulle ut.

1960032_429918047111420_1371624394_n.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Än så är han mest skimmel under luggen ;) Blir spännande att se hur han blir med tiden!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Så duktig han är! Det är så kul när man börjar så smått med småttingarna :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Puttar upp vår skimmeltråd lite!

94BD87CB-2063-489D-9F91-3E2A22F0836F_zpsnt6b0gv9.jpg


Grållen fick prova sitt nya täcke :) Hur går det för er andra?
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Känns alltid så fräscht med nya täcken :)

kl

Min skimmelgubbe har gått så fint och skött sig toppen och så i onsdags(?) när jag skulle rida så hann jag bara hoppa upp och skritta typ tre steg så kände jag att han var halt på ena bak, så typiskt när han börjar komma igång igen. Nu några dagar senare är han ganska tjock i hela vänster bak och hoven är varm så jag misstänker (och småhoppas) på hovböld för det är samma ben som senskadan i höstas och det vore bara så drygt om det skulle vara den som spökade, han verkar inte så berörd av benet dock, kom galopperande i hagen igår så jag har lite koll på det, hovslagaren ska slå på tappsko på en annan häst i stallet imorgon så ska be honom dra av skon och snösulan och klämma och se om det finns något, annars är det bara att vänta.

Bild från i början på veckan, vi lyckades skritta en hel runda på lång tygel! Det var länge sen haha, vildhäst :)

bb8605509d6311e3aef612141806e92c_8.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Oj, jag är knappt här inne längre....har så mycket annat för mig. ;-)


Vi tragglar på och här om veckan så fastnade vi på både film och bild...

2014-02-23-1749_530a26b2ddf2b3458d230cb4.jpg

2014-02-23-1750_530a26ba9606ee39a21081a5.jpg

2014-02-23-1750_530a26c3e087c33561293ef0.jpg

dsc_4360_5311afa12a6b224773d491c2.jpg

2014-02-25-0833_530c4740e087c302b5d16ba4.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Inte kollat tråden på ett tag.. NU har det hänt en del iallafall :) Fatima börjar bli starkare och vi har börjat få till mycket bättre övergångar och varvbyten där hon orkar samla sig mer och inte ramla iväg. VI har sen sist börjat tömköra ca 5 gånger och innan dess aldrig gjorts. Tömkörde i söndags ute och ina problem att byta sida, lägga tömmar över rumpa och lyssnade bra. Stolt? Ja :love:. Barbacka har det blivit en hel del och det tar hon också som "ingenting", även när matte tappar balansen emellanåt... Hoppade till och med ett litet kryss barbacka igår, travade över det fint utan att överhoppa. WE klubbtävling för två veckor sedan som vi kom 2:a på, LB med 65 % :). Inge dressyrprogramm dock, utan teknik & speed. Men det var tur för vi är inte så starka i galoppen än. Har även hoppat pay&jump på 40cm och 50cm som också var vår första banhoppning öht. Inga problem förutom ett vit-lila hinder som i första klassen skulle äta upp henne....

Har lagt upp bilder i "nya bilder"-tråden men lägger upp några här :) Fölbilderna jag fick måste man ju dela med sig... Känner inte igen min flicka på 1-årsbilderna.... Idag ska vi åka ivg första gången och då för o tömkörningsträna hos en tränare jag ridit lite för. Ska bli superkul ich spännande! Förhoppningsvis får vi med oss kameran så pappa kan fota :D







som 1-åring





Slutligen hur hon brukar se ut nuförtiden...
http://s1219.photobucket.com/user/f...-1611-4A6B-B293-8159283AD6DF.jpg.html?filters[user]=119805006&filters[recent]=1&sort=1&o=13
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Eftersom jag inte kan låta bli att kika in för att se hur det går för er och era fina skimlar trots att jag inte längre äger någon skimmel så tänkte jag att jag kunde skriva lite alla fall :)

Har nämligen ridit lite på ridskolans ena grålla ibland (får aldrig rida på min nya, som började med att bo på kliniken en vecka) riktigt fin häst för övrigt som går från klarhet till klarhet, från att knappt kunna galoppera ett varv på volten utan att slå om till kors till att idag faktiskt vara rätt fin i galoppen, traven är riktigt trevlig stundtals :)

Bjuder på några bilder från dagens härliga vårsol :)

cinderellaestrella_8_mars_085a_531b4fabddf2b34ef395092e.jpg

cinderellaestrella_8_mars_100a_531b4fa7e087c3264c020046.jpg


Och tillsist min fina prins dagarna innan han fick galoppera ut på trapalandas ängar :love:

bullebus_072_copy_52e96b1addf2b302845250bb.jpg

bullebus_050a_52e96b2a2a6b221bb96e56bb.jpg


Nu får ni se till att uppdatera duktigt :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vilken söt grålla du rider! Du får allt ta och smyga in en bild eller fem på din nya( trots att det inte är en grå, den kanske har något vitt någonstans så att vi kan låtsas) ;)


Fina ridbilder LillaTiger! Ni ser ut att ha hittat en hel del knappar :)


kl
Vi håller igång så mycket vi kan. Denna veckan har det blivit mindre i och med vaccinering, sjuk bebis och deadline till en tenta. Nu är tentan inlämnad och vaccineringen var en vecka sedan så nu är det bara barnet som ska bli friskt:) Men onsdags red medryttaren och igår fick han springa lös i paddocken och hoppa ett litet hinder. Lattjo tyckte Plutten som har lite överskottsenergi:D Idag blir det att rida ut en sväng och kanske lite på ridbanan.

Bild från en nöjd kille igår
A182ADEF-2A22-445C-8F48-3C94680BAD11_zpsmdbnrbfh.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tack! Ja, en hel del knappar börjar hittas och en hel del börjar falla på plats även om det är MYCKET jobb kvar, men det ger mig en föraning om att det kommer att bli så bra som jag faktiskt alltid trott.

Vi var hos tränaren för en vecka sen och då fick vi träna lite på att rida skänkelvikningar i galopp - och råkade få till ett helt rent byte! Fast det inte var med mening så är jag ändå så himla glad över det eftersom Tingeling då var lugn innan, under och efter bytet!
Det är den absolut största vinsten för mig eftersom hon annars alltid stressat upp sig när hon tror att hon gör fel eller inte förstår vad man menar...

Och så gav det mig ju en hint om att vi på sikt faktiskt kommer att kunna göra byten utan att jag kommer att vara för obalanserad för henne... ;)

Det roliga är att det fastnade på film också...
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Härligt! Du får visa filmen :D

Kl
Jag försöker hinna rida så mycket som möjligt och han börjar kännas riktigt fin. Jag är lite sugen på att anmäla mig till en tävling men eftersom vi inte har tränat för tränare på länge så har jag inte bestämt mig än.
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

KL

Åh! En skimmeltråd! Det har jag missat helt ;) Men jag kan ju börja med att presentera mig fina vita. Hon heter Justica, kallas Jatsi och är född -91. Jag köpte henne för ett år sedan och hon är verkligen helt fantastisk! :D Vi både hoppar, dressyrar och galopperar omkring i skogen.Hon har gått 120 och utbildad msv så hon är en fantastisk läromästare. Den som säger att hästar blir lugnare med åldern kan få komma och rida på mitt krutpaket. Men jag tycker det är härligt att hon inte visar några ålderskrämpor. Här kommer några bilder på mitt djur:

1517703_10151889604478235_441614099_n.jpg


1499536_10152715375787538_1667599586_n.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

KL

Åh! En skimmeltråd! Det har jag missat helt ;) Men jag kan ju börja med att presentera mig fina vita. Hon heter Justica, kallas Jatsi och är född -91. Jag köpte henne för ett år sedan och hon är verkligen helt fantastisk! :D Vi både hoppar, dressyrar och galopperar omkring i skogen.Hon har gått 120 och utbildad msv så hon är en fantastisk läromästare. Den som säger att hästar blir lugnare med åldern kan få komma och rida på mitt krutpaket. Men jag tycker det är härligt att hon inte visar några ålderskrämpor. Här kommer några bilder på mitt djur:

1517703_10151889604478235_441614099_n.jpg


1499536_10152715375787538_1667599586_n.jpg



Välkommen hit!
Vilken trevlig häst du verkar ha! Jag gillar gamlingarna som fortfarande är så fräscha för sin ålder, de får mig alltid att tänka tillbaka på min gamling jag hade innan Tingeling.
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tack så mycket! Ja, hon är himla fräsch. Hon har tävlat och tränat mycket genom åren och har nästan alltid varit igång så hon är väldigt spänstig och fin! Så länge hon tycker livet är kul är det roligt att fortsätta utvecklas med henne.

Det ända som märks är att hon har lite spända muskler i ryggen och att hon äter mest mat av alla i stallet, fast hon är en av de mindre hästarna. Hon har lyckats hålla bra hull hela vintern och jag får ge henne lite proteintillskott. Men annars mår hon prima. Just nu jobbar vi upp muskelmassan då vi hade lite otursskador i höstas. Men nu är vi igång med både dressyr, hoppning och tömkörning så det är riktigt kul! Gallopperar iskogen med så klart för att få upp lite flås :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Bytet såg ju jättefint ut trots att det inte var meningen. Syns att ni är på rätt väg när du får henne rak och framdelen kommer på plats :) Kul att se lite vad för övningar andra får göra när dom tränar :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Kul med en pigg och fräsch gamling :) Har en sådan gammal dam hemma men hon är tyvärr sjukpensionär pga av en cysta. Men hade hon fått bestämma hade hon varit i tävlingskondition :D
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Usch då, så tråkigt! Ja! Det är samma sak med den här damen, det märks både i hagen och i ridningen/hanteringen om hon har stått en dag eller två, sommar som vinter!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

kl

Denna herre är 12 år gammal, och är ganska så vit i ansiktet nu, och under att lugg, där är de kritvitt, men annars har han fortfarande kvar massor av mörk färg, samt att hans örontoppar är lite röda sen fuxfärgen som liten! Samt massa slingor av rött i manen, så fint! :love:

Här om dagen på en dimmig tur med min prins! :love:



Haru godiiiiis eller?
 
Senast ändrad:
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Bytet såg ju jättefint ut trots att det inte var meningen. Syns att ni är på rätt väg när du får henne rak och framdelen kommer på plats :) Kul att se lite vad för övningar andra får göra när dom tränar :)

Ja, det händer verkligen massor nu, det känns som att det är framsteg i stort sett varje ridpass.

Jag hoppas få till intensiv träning med två pass för tränaren i påsk - och tanken är då att hon ska sitta upp på henne för första gången på typ två år (anledningen att hon inte kunnat sitta något på henne under dessa år är att hon var med om en olycka och bröt ryggen och klarar därför inte när Tingelign hoppar och studsar vilket hon gör när hon blir upprörd och inte förstår. Men nu verkar det som att Tingeling lugnat ned sig så vi ska testa och se om det går).
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
15
· Visningar
1 392
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
409
Senast: WildWilma
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
340
· Visningar
20 963
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp