Skimmeltråden nr 2!

@fridaxi Haha antar att du inte riktigt var beredd att hålla med mig ;)

Vi hade det såhär. Ca 15 grader varmt. :)
7CC16908-DE85-482F-958C-082E771C2104_zpsrfrse1wb.png
 
@oxo Om jag går iväg ett par timmar så funkar det ibland. Ibland inte... Är ju inte hållbart om man behöver rida innan jobbet ex.
Igår kväll fick jag ta honom. Borstade lite och släppte honom igen. (Premiär ute på natten.)
Matade honom och gosade en stund. Skulle sedan hämta mineralerna i hans krubba och då var vi där igen.. Oförklarligt rädd för mig.
Ställer jag krubban på marken så äter han ur den, det är alltså mig han inte vågar gå fram till.
Efter ett tag kom han dock fram, tog en tugga, slängde upp huvudet och backade en bit bort för att tugga upp det.
Tycker det är så sjukt konstigt! :cry:
 
@fridaxi Haha antar att du inte riktigt var beredd att hålla med mig ;)

Vi hade det såhär. Ca 15 grader varmt. :)
7CC16908-DE85-482F-958C-082E771C2104_zpsrfrse1wb.png
hahah delvis :D så såg det ut dagarna innan valborg, och även på dagen på valborg. sen kom kylan :nailbiting: och nu har snön visserligen smält bort, men det är kalllllllt i luften :(snygg häst flrresten:D
 
så fina skimlar ni har! har själv en vitnos! Jag bara undrar, ni som har vita hästar (skimlar), kan man ha ett helt vanligt läderpannband till sitt dressyrträns? Mitt träns är mörkbrunt (lite mörkgyllenbrun) i dressyr? Tycker själv att det ser väldigt stilrent ut och så, men vad tycker ni? Ser der riskole-aktigt ut?? :D
 
*kl*

Jag är extra glad över skatteåterbäringen i år - och bestämde mig efter att ha varit hos tandläkaren och fått besked att jag INTE hade några som helst hål att faktiskt lyxa till det lite och belöna mig själv (jag är fruktansvärt tandvårdsrädd och tvingar mig själv till tandläkaren varje år men brukar då ge mig själv en belöning om det är så att jag går igenom "ua" så att säga).

Så idag gick jag in i en av de bättre hästbutikerna här i närheten av jobbet (jag har tre stycken inom max 5 minuters bilfärd) och när jag sen en halvtimme senare klev ut därifrån så hade jag beställt ett par nya De Niro dressyrstövlar till mig själv!
Efter 25 års trogen tjänst så ska mina läderstövlar jag har nu få gå i pension...det är de väl värda tycker jag!
Dessutom beställde jag ett Mias Schabrak också...dessutom i en färg som INTE är brun, haha! Det fick bli ett svart schabrak med stora rutor, rakt hörn och sen blir det mörkgrått band/grått snöre/plommonlila band och sen svart kantband som avslut.
Jag tror att min fina lilla vita prinsesshäst kommer att bli superfin i det!

Och tjoff, så var ju mina skattepengar som bortblåsta - men åhh, vad fina vi kommer att vara!! :D;):love:

Nu återstår bara leveranstiden...4-10 veckor på stövlarna och 4-6 veckor på schabraket....låååång väntan... :p
 
  • Gilla
Reactions: oxo
så fina skimlar ni har! har själv en vitnos! Jag bara undrar, ni som har vita hästar (skimlar), kan man ha ett helt vanligt läderpannband till sitt dressyrträns? Mitt träns är mörkbrunt (lite mörkgyllenbrun) i dressyr? Tycker själv att det ser väldigt stilrent ut och så, men vad tycker ni? Ser der riskole-aktigt ut?? :D

Klart det går :) Ser säkert snyggt ut!
 
Min vita herre lyckades dra på sig en fraktur på ena canintanden i underkäken för ett par dagar sedan, så nu har han en tand mindre och går på penicillin och smärtstillande. Min älskade klumpedunshäst som lyckas med alla underliga påhitt har gjort det igen!

10349726_706558809404688_514540462_n.jpg
 
Min vita herre lyckades dra på sig en fraktur på ena canintanden i underkäken för ett par dagar sedan, så nu har han en tand mindre och går på penicillin och smärtstillande. Min älskade klumpedunshäst som lyckas med alla underliga påhitt har gjort det igen!

10349726_706558809404688_514540462_n.jpg
Usch då stackarn!
 
Min vackra vita och jag firade fyra år tillsammans den 19:e.
Igår var veterinären ute och kollade på honom och hon bekräftade bara det jag trott... Han är återigen oren på volt i höger varv.. Fyra år av att han konstant blir oren så fort jag börjar rida.
Veterinären tyckte iaf att det inte var något han led av att gå i hagen med. Så vi beslutade tillsammans att han från och med nu ska pensioneras. Han får gå sommaren ut och sedan ska jag besluta om han ska få fortsätta som sällskapshäst eller om han ska få somna in. Just nu fokuserar jag bara på att hitta en ny häst och sedan får vi se. Det viktigaste är att han inte lider.

Veterinären tyckte att om en utredning ska påbörjas så är det endast för att få reda på vad det är och att få honom utdömd.
Eftersom han har haft problemen såpass länge och att sex veterinärer har tittat på honom så tror hon att chansen att de hittar felet och kan reparera det är minimal. Jag har kanske med lite tur 10% chans att han blir ridbar igen...
Så inte så roliga besked från oss. Min älskade bästa vän. Det positiva är att alla hans konstiga beteenden är som bortblåsta nu när han inte rids. Vilket bara bevisar teorin att han inte håller för ridning.

hjartat.jpg

Kan inte förstå att vi aldrig kommer få uppleva det här igen...
 
Min vackra vita och jag firade fyra år tillsammans den 19:e.
Igår var veterinären ute och kollade på honom och hon bekräftade bara det jag trott... Han är återigen oren på volt i höger varv.. Fyra år av att han konstant blir oren så fort jag börjar rida.
Veterinären tyckte iaf att det inte var något han led av att gå i hagen med. Så vi beslutade tillsammans att han från och med nu ska pensioneras. Han får gå sommaren ut och sedan ska jag besluta om han ska få fortsätta som sällskapshäst eller om han ska få somna in. Just nu fokuserar jag bara på att hitta en ny häst och sedan får vi se. Det viktigaste är att han inte lider.

Veterinären tyckte att om en utredning ska påbörjas så är det endast för att få reda på vad det är och att få honom utdömd.
Eftersom han har haft problemen såpass länge och att sex veterinärer har tittat på honom så tror hon att chansen att de hittar felet och kan reparera det är minimal. Jag har kanske med lite tur 10% chans att han blir ridbar igen...
Så inte så roliga besked från oss. Min älskade bästa vän. Det positiva är att alla hans konstiga beteenden är som bortblåsta nu när han inte rids. Vilket bara bevisar teorin att han inte håller för ridning.

hjartat.jpg

Kan inte förstå att vi aldrig kommer få uppleva det här igen...

Usch så tråkigt att läsa. Hoppas att du hittar en bra lösning för dig och din häst. Du har kämpat länge nu.
 
Här får jag snart skaffa en munkorg för hästen rullar snart fram:p Vi har gått lite på halvfart nu när det varit så varmt. Tror det är matten som klarar värmen sämst!

8FD75B65-C823-4975-874D-538A374E27B2_zpsw9yj83nb.jpg
 
Här får jag snart skaffa en munkorg för hästen rullar snart fram:p Vi har gått lite på halvfart nu när det varit så varmt. Tror det är matten som klarar värmen sämst!

8FD75B65-C823-4975-874D-538A374E27B2_zpsw9yj83nb.jpg

Min rullar också fram just nu!
Men krutet i gräset brukar ju bli mindre runt midsommar, så har jag tur så blir hon inte så mycket rundare än vad hon är nu.
Sen är hennes hagkompis dräktig och ska få föl om två veckor ungefär - så hon kanske känner att hon vill vara sympatitjock med henne? Hehe...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 202
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
273
· Visningar
18 018
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 249
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 256
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp