Skimmeltravare

Sv: Skimmeltravare

Vet en skimmel för länge sedan med namnet Muntergök
 
Sv: Skimmeltravare

minternet skrev:
Ååh vad kul! :bump:
Jag har en valack efter Tap In! Hur gammal är din? Min är 6 år. Hur är din i humör och psyke osv. ? Rider du henne? // M
Jag har en morrhoppa efter Tap In, som ser ut precis som sin far!
Brunt huvud och gammelrosa på kroppen i sommar skruden.. :love: 4 vita ben och ett C i pannan.. Jätte söt på en meters avstånd... Närmare ser hon mer ut som en ilsken bäver/huggsnok :angel:

Hon har ett sjuhelsikes humör och ett stenhårt psyke :smirk:
Hur är din? *nyfiken trådkapare* :angel:
 
Sv: Skimmeltravare

*KL*
Åh! Måste ju uppdatera denna tråd! Visa mer bilder nu allihop!
De flesta har väl sett mitt sto som jag hämtar till helgen..

6121979.jpg


Hon kommer bli ljusare till sommaren va?

//Mimmi
 
Sv: Skimmeltravare

Dom kan skifta i färg, men ljusnar inte. Inte speciellt mycket iaf. Konstanskimlar föds som skimlar.
Benämningen är fel, svartskimmel är en konstanskimmelfärg. Den avblekbara varianten heter skimmel född svart eller liknande.
Titta på Tap In, han är en äkta brunskimmel. Han kommer aldrig att bli vit utan behålla sin färg. Hade han däremot fötts brun och bleknat till vitt med åren så hade han inte varit brunskimmel utan skimmel eventuellt med tillägget född brun.

Det är tyvärr vanligt att STC och andra inte kan dom rätta benämningarna. Fortfarande används albino som benämning på hästar med blå ögon, trots att hästar inte kan vara albino.

men Tap In är väl ändå född brun? det borde han vara.. han är morfar till våran fölis (vars mamma är svartskimmel) som föddes brun och numera är brunskimmel..? :p


och det där håller jag med om, vårt svartskimmelsto benäms som svartskimmel, men ändå står det avblekbar skimmel (också)
 
Sv: Skimmeltravare

*KL*
Åh! Måste ju uppdatera denna tråd! Visa mer bilder nu allihop!
De flesta har väl sett mitt sto som jag hämtar till helgen..

6121979.jpg


Hon kommer bli ljusare till sommaren va?

//Mimmi

ja det kommer hon.. vårat svartskimmelsto är ljusare i början av sommaren och mörkare på sensommaren, sen blir hon ljus igen på hösten, och sen blir hon mörk på vintern, osvosv.
 
Sv: Skimmeltravare

Torg var ju skimmel. jag hade en avkomma efter han å hon var åxå skimmel. apelkastad. såååå jävla läcker. :love: men oduglig som travare..haha
 
Sv: Skimmeltravare

Jaha! Ska bli kul o se hur ljus hon blir! Blir de även ljusare med åren?
Har du bild på eran?

Vill gärna se fler hästar efter Tap In!

//Mimmi
 
Sv: Skimmeltravare

Idag såg vi Born At Last vinna, en fin skimmel:)
 
Sv: Skimmeltravare

Konstantskimmlar föds med sin grundfärg och blir vit på kroppen när fölpälsen släpps...
 
Sv: Skimmeltravare

Livi American, Amazing Grey, Fine Lucrative, Luctrative Dream :bump: :bump:
 
Sv: Skimmeltravare

Ett sto på granngården; Zara Torg är svartskimmel. e Cahoot ue Torg. Numera vit p g s åldern 23 år. Fick ett stoföl -90 som är gråskimmel.
 
Sv: Skimmeltravare

Här är en grålla som konstigt nog kallas Grållan ;)

I höstas
16.jpg


I dag:
6385068.jpg


Hon är inte efter Tap In :idea:
 
Sv: Skimmeltravare

Kanske inte kan länka där den ligger, så jag provar igen
Från i höstas:
6386337.jpg



Hon är efter The Bad Boy

UUE är däremot Torg så mamma & mormor var grå ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästen Luna var försvunnen i tre månader innan hon hittades död. Nu väljer hästägaren att berätta mer om dödsorsaken och var hästen...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: Gunnar
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
955
Senast: Efwa
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
459
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
985
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp