Skitiga händer

Sv: Skitiga händer

Jag tycker det är tvärtom. Mina naglar (och håret) växer som ogräs. Varje vecka klipper jag ner naglarna kort, och då blir de rena direkt när jag tvättar händerna. När det gått en vecka och är dax för klippning så är de lite läskigt halvsolkiga hela vägen, trots petande och skrubbande med nagelborste.

Tycker kort sagt att det är lättare att hålla rent med korta naglar.

KL

Mina händer har nästan alltid en brun/grå nyans :angel: Särskilt vid knogar och områden som är gropiga.

Dessutom kan jag bara inte ha handskar i stallet! Jag behöver ju pilla rätt håret ibland, smutsig handske=damm i håret :eek: Jag är lite fobisk för att få smuts i håret, inte för att jag är rädd för att bli smutsig men känslan av smuts och korn i håret :crazy:

Kan inte ens rida med vantar på vintern. Jag känner mig instängd :o

Jag brukar iaf tvätta ibland när jag orkar :angel:, smörja med handkräm.

Ska nog prova det där med handskar på natten!

Jag har inte läst igenom alla inlägg, men mitt tips är att skrubba händerna med olja och socker (vill man kan man ju ha i kamomill och ringblomma i oljan och låta det stå och dra, och så tar man lite socker och olja i händerna och skrubbar).

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 384
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något... 2
Svar
32
· Visningar
5 849
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 354
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 038
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Tuggbensfavoriter