Bakgrund:
Min häst hade när jag köpte henne halvdåliga hovar pga eftersatt hovvård, därför lät jag henne vara utan skor en period i sommras.
Tyvärr kan hon inte gå utan skor eftersom hon sliter för mycket på sina hovar och även ömmar på vissa underlag.
Provade boots när jag red/körde men eftersom hon slet hovarna så mycket i hagen så fungerade det inte ändå, hon minskade tre storlekar på bootsen
under ett par månader så jag skodde på henne igen i höstas.
Genast visade hon sitt missnöje med skor
kanske är det jag som är känslig men det märktes tydligt att hennes gång blev "stummare" med skor, fast hon ömmade ju inte längre...
Läste "allt" om olika skor och provade hippogripen vid nästa skoning
hästen var jätteglad och flöt fram på moln!
Tills den ena skon efter den andra lossnade
när hovslagaren hade satt på den tredja tappskon på lika många veckor tappade hon en som jag inte hittade.
Eftersom hon sliter så kunde jag inte vänta i två veckor som leverans tiden var utan fick sko om henne med "vanliga" skor igen, med följd att hon genast fick tillbaka sin "stumma" gång och hennes irritation växer.
En av orsakerna till hennes "stumma" gång kan vara att hon har haft en lättare korsförlamning.
Känner mej värdelös som hästägare som inte har tillräcklig kunskap att hjälpa min älskling
så hjälp mig!
Ge mig tips på skor som "fjädrar" och som sitter kvar!
Min häst hade när jag köpte henne halvdåliga hovar pga eftersatt hovvård, därför lät jag henne vara utan skor en period i sommras.
Tyvärr kan hon inte gå utan skor eftersom hon sliter för mycket på sina hovar och även ömmar på vissa underlag.
Provade boots när jag red/körde men eftersom hon slet hovarna så mycket i hagen så fungerade det inte ändå, hon minskade tre storlekar på bootsen
Genast visade hon sitt missnöje med skor
Läste "allt" om olika skor och provade hippogripen vid nästa skoning
Tills den ena skon efter den andra lossnade
Eftersom hon sliter så kunde jag inte vänta i två veckor som leverans tiden var utan fick sko om henne med "vanliga" skor igen, med följd att hon genast fick tillbaka sin "stumma" gång och hennes irritation växer.
En av orsakerna till hennes "stumma" gång kan vara att hon har haft en lättare korsförlamning.
Känner mej värdelös som hästägare som inte har tillräcklig kunskap att hjälpa min älskling
Ge mig tips på skor som "fjädrar" och som sitter kvar!