Bukefalos 28 år!

Skör som kinaporslin...

Sov ryckigt som vanligt. Minnie kände det och lade sig på mig, trots att jag pustade stönade och flämtade... :D Så jag vaknade i alla fall med ett leende på läpparna.

Frukost för två och givetvis ska divan ha mat först, Sheba med tonfisk och RC kitten torrfoder. Sen började jag joxa med kaffebryggaren. Då kom HV och det är litet hål i vattenpåfyllaren till bryggaren, så jag hällde vatten över hela bryggaren, fick en stöt (den var avstängd med kontakten i), katten fick vatten i kattmaten och for iväg som en blixt, jag fick hysteriskt utbrott. HV kom kilande och slet ur sladden och gick in o bäddade sängen medan jag försökte torka av bänk o bryggare.

Strumpor på o sen började hv och jag om i köket. Den här hv'aren är M och en av mina klippor, som VET att jag är skör, så hen tog lite extra tid... Så nu sitter jag här med kaffekopp i handen, andas och vinkade av M med ett leende. Divan fick givetvis ny mat.

Nu börjar vi om dagen... Men det behövs så förbannat lite, för att luften ska gå ur mig.
 

Varit på Krämaren, handlat ipad-laddsladd på "Clas i sjön" och sen in på ica o baxa runt med permon... bröd o kaffe skulle jag ha... men slängde i
ett paket smörgåsskinka, skivad ost och en chipspåse också.... Men sån lyx måste jag sluta med tills jag vet hur ekonomin blir. :(

Katten kommer snart rusa ut genom dörren när jag kommer hem med permon katt-/barngrinden har hon hoppat över/krupit under länge nu och nu sitter hon inte två meter innanför dörren längre, nu sitter hon dikt an mot dörrkarmen... så snart är jag en katt fattigare. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp