_moa_

Trådstartare
Hur mycket brukar 20 ha skog kosta? Om man tänker i västra götaland.

Jätte tacksam för svar :)

Sv: Skog

det beror ju jättemkt. på vad det är för skog och hur gammal den är :angel: ju värdefullare skog-ju högre pris.

vi tog ner 1 1/2 ha blandskog/generationsskog där dom älsta träden va ca. 100 år, vi fick bra klass för skogen då det inte fanns några direkta rötskador. fick ca. 125.000 efter alla avdrag och avverkningskostnader. det va år 2002 (sedan är ju givetvis även marken värd)

Sv: Skog

Det du först skall kolla är om det finns en skogsbruksplan.

Det som är intressant är framför allt hur mycket skog det finns mätt i m3sk. Sen är boniteten viktig.

Det finns lite siffror på www.konsult.lrf.se

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 060
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 937
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 440
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 676
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka