Skoja med kollega

Har man en stationär datorn som inte USB-portarna sitter särskilt synligt på så kan man köpa en del billiga och roliga saker att plugga i. T.ex en jultomte som spelar julmusik när datorn slår igång.. En annan rolig grej är att ta en gammal telefon med vibration, sätta några larm med endast vibration på och gömma den typ i stolen eller lägga den bra bakom något. (Fungerar även att göra hemma hos någon och lägga i t.ex en garderob och ställa in sju larm på en dag som alltid vibrerar tillräckligt lite för att man inte ska hinna hitta den).

Gäller då även att kollegorna håller masken och definitivt inte hör något vibrerande. Alls.. :D :angel:
 
Nä, jag hänger med på det. Klart att det inte löstes. Han var helt ointresserad av att prata med oss andra om problem och det var han som bjöd HR-chefen på fyra-fem GT:s varje lunchrast... så, nä, katastrofal arbetsplats.

När jag hade jobbat 49 dagar i sträck, snittat 14 timmar jobb (inkl resa då) per dygn under dessa dagar, hade VD:n mage att skälla ut mig för att jag var tio minuter sen den femtionde dagen då det var strejk i kollektivtrafiken. Den sortens arbetsplats var det. (Och det var ungefär då som jag sa upp mig också.) Så - jag ska villigt erkänna att mitt omdöme garanterat inte var på topp och att jag, liksom mina närmare kollegor, reagerade kasst på situationer.
Ja, det förklarar ju det hela mycket mer. Skönt att du inte är kvar där! :)
 
Man kan ta ett skärmklipp på skrivbordet på kollegans dator och lägga in det som bakgrundsbild. Sen flyttar man över alla ikoner i en separat mapp (så de inte syns tillfälligt) Kvar blir bara ikonerna som ligger på skärmklippet.
Oerhört frusterande att klicka och klicka på dem utan att något händer :D

Lätt att återställa sen också, bara flytta ut de riktiga ikonerna igen och byta tillbaka bakgrunden.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
404
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 479
Senast: mamman
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 186
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp