Skojävel! ( Stålhätta)

Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Blundstones har jag! haft dom i 10 år...
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Har kört med ett par Redback med stålhätta (USBOK) i 2 år nu och dom ser väl inte helt nya ut men inte långt ifrån ..... smort in dom någon gång i månaden annars kört med dom i ur och skur..

http://www.redback.se/f%F6retaget.html

Har kört med par utan stålhätta (UBOK) privat också och man blir inte trött i fötterna efter en hel dag gående , tror det beror på att sulan sviktar när man går och tar upp "stötarna" när man sätter i fötterna..

Dom är gjorda i lite kraftigare läder och används bla. till arbetsskor mm.

Älskar att gå med mina Redback :love:

// Xeexex:cool:
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Mina Mountain horse har varit hela klart skönast men hållit ca ett år, har treadstone nu, inte lika sköna men håller än så länge! Haft dem knappt ett år och är faktiskt fina än så länge.
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Jag har mina Arbesko (tror jag att de heter) med stålhätta och spiktrampskydd med liten klack som stall och ridsko. Fungerar utmärkt tycker jag. Vet tyvärr inte vad de kostar, fått dom på förrförra vicket jag hade.

Jag har också Arbesko med stålhätta och spiksula, fick de från början när jag körde grävmaskin men sen har jag slitit ut och köpt egna. Kostar någonstans mellan 1000-1500, kommer inte ihåg för det var ett par år sedan jag köpte de senaste paret. Det är ju förvisso skor med snörning så de fungerar inte till chaps/stövelskaft men ska man bara ha dem till stallarbete är de suveräna!
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Jag använder sådana kängor vintertid. Håller väl ungefär 2 säsonger sen brukar dragkedjan ge sig. Funkar bra med chaps om man har sådana med mer töjbart resår nertill eller köper en storlek större.
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Klart de är bra som arbetsskor. Men jag vill ndå ha lite skafft när man mockar. Det rinner gärna in torv över skokanten annars. Jag har mockat mycket Box i lågskor i brist på ork att byta.

Men det finns arbesko skor med högre skafft. Även gummistövlar med stålhätta och spiktramp. Jag har ett par sådanna. De är som riktiga skor i sulan med rejäl klack och stabilitet.

Annars förstår jag att man vill ha jodphurskor. Lagom höga skaft och inte för varma.
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Ja, det finns ju högre ankel. Har själv tänkt att köpa ett par sådanna nu. Har aldrig haft med dragkedja så det vet jag ingenting om, har haft snörning och då har skorna hållt 2-3 år i alla fall (flera timmar om dagen).
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

MH:love: Köpte mina beg. och då var dem runt 2-3 år har nu själv haft dem 3 år. Stört sköna, och funkar för långa dagar i stallet med leriga hagar och klantiga hästfötter :p
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

"Återaktiverar tråd p g s eget behov"
Hittat någon BRA skojävel? "Min" Graningemodell är görs inte längre och jag ska hitta ett annat alternativ. Kanske blir det Graninge - men jag ska kolla på några av tipsen du fick. Du kanske har ett eget bra tips nu?
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Har haft Graninge tidigare (men utan stålhätta), oj! vilken skön läst till mina fötter! Otroligt underbart.

Faktiskt så har Hööks stålhätteskor funkat bättre för mig (hållbarhet) än MH´s, med en skön sula i (man kan stjäla från ett par av sina uttjänta gympaskor) fungerar det även komfortmässigt...
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Det var kanske samma Graninge - jag hade inte heller stålhätta. Skulle du säga att Hööks ståhätteskor skulle kunna vara ett alternativ till dem? Med sula (jag köper ändå alltid 1/2 nr för stort så jag kan ha minst en latexsula i skon).
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

+ TS

Jag har ett par från Börjes. Melbourne tror jag de heter eller liknande. Har haft dem i minst 5 år och de har inte gått sönder ännu. Visserligen ser de ganska slitna ut och de håller väl inte hundra procent tätt men det är inge problem att jobba eller rida i dem. Har använt dem mycket flitigt under dessa 5 år :)
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Jag har ett par asgamla MH som tvr börjat spricka lite i lädret (hänt nyss) Dom är så gamla så jag kan itne komma ihåg när jag fick dom :S

Har även ett par från hööks som ser ut som nya (när dom e nysmörjda såklart)
men dom har jag bara haft i typ 3 år tror jag...

Båda paren har använts väldigt flitigt
 
Senast ändrad:
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Blundstone. Helt överlägsna! Nu har jag visserligen den modellen utan stålhätta. Men jag har verkligen använt mina flitigt. Både i stallet och ridning i snart 7 år:eek: Först NU börjar de bli lite slitna och släppa lite i sömmar osv. DET kallar jag kvalitet!!
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Det finns ju massor av arbetsskor kolla "alla" kolla även om det kan gå att skära bort lite under för att få erfoderlig klack.
 
Sv: Skojävel! ( Stålhätta)

Om du tittar tidigare i tråden så har konstaterat att Blundtstone har sämre kvalité än tidigare. Nu är det ingen prisvärd sko längre. Du kommer att bli besviken om du köper ett par nya. Mina senaste höll inte länge, och de tidigare hade jag flera år.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu är jag trött på alla dessa ridskor som inte håller. :p Antingen går de sönder i en söm framme vid fotens bredaste del eller så går...
2
Svar
35
· Visningar
3 501
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp