Skokräm på tränset

Widerberg

Trådstartare
Har ett gammalt träns jag tänkte använda igen, men käkremmen är
ganska sliten, så kanterna är inte svarta mer utan...typ grå :p
Kan man inte kleta på lite skokräm så det blir svart igen eller?:confused:

Sv: Skokräm på tränset

Det funkar säkert! Det hade jag tänkt testa på ett av mina träns som råkat ut för exakt samma sak, men så rymde ett sidostycke och då är det inte så stor mening med det. Jag hade förresten skokräm på min gamla solblekta hjälm för att fräscha upp den. Det funkade helt OK.

Varför kan man inte det?

Fortfarande Grevinnan: Spritpenna känns inte helt bra.

För att det kletar. Svärtan suger in och blir blankt. Det är det dom färgar med från början dessutom...

det borde ju faktiskt bero pa vilken skokram, jag tror det blir jattebra med en bra skokram

Min ena dotter har en sadel som är sliten och grå på bakvalvet och då målar vi på en massa svart med spritpenna och gnider ut det med en trasa och så får man bort överflödet, har funkat en massa år nu och den blir lika fin varje gång.

Om du inte får tag i narvsvärta så går det bra med läderfärg, som man använder till skor:)

Immer

Men skokräm torkar ju?

Fortfarande Grevinnan: Aha, där ser man :idea:

Immer: Var finns det att få tag på? :)

Narvsvärta kan du köpa hos sadelmakare eller andra som håller på med läderarbeten.
Vanlig läderfärg till skor brukar finnas på ICA.

Immer

Är det därför mångas läderstövlar missfärgar bruna sadlar???
Obs inte alla...

Det skadar ju inte att prova, skulle tro att det inte är ett jättedyrt träns om det inte genomfärgat...
Men jag vet att det blir bra med svärta....

Skulle itne satsa på skokräm, låter liiite skummt :crazy:
satsa hellre på läderolja med färgämnen eller liknande.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 421
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 599
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka