Skolan igen.... hjälp mig!

Zoya

Trådstartare
Jag har ju tidigare skrivit om sonens skola och de problem vi haft med att han inte fick gå i den skolan där alla hans kompisar skulle gå osv.

Drar inte alla turer här utan de som inte är insatta kan läsa mina tidigare trådar om detta.

Men nu är det så att det ringde någon från den skolan vi ville ha från början och sa att nu finns det plats där om vi vill ha p.g.a lite flyttar och så.
Och nu vet jag varken ut eller in? Hur ska vi göra.
Sonen har ju liksom kommit in i gemenskapen med de "nya" kompisarna.

Har listat lite plus och minus:

Gamla skolan
Plus
*Mkt bra rektor.
*Det ska byggas en ny skola som enligt uppgift ska stå klar nästa höst.
*Bra personal.
Minus
* Bygglovet har överklagats och ingen vet hur lång tid det tar innan allt är klart.
*Trista lokaler som det är nu, baracker.
*Ingen matsal varken nu eller i nya lokalerna.
*Tråkig skolgård som det är nu.

Nya skolan (den vi ville ha)
Plus
* Bra ändamålsenliga lokaler med egen matsal, gympahall osv.
* Hans gamla kompisar går där
* Ligger "vägg i vägg" med det dagis där min dotter går, underlättar hämtning o lämning alltså.
* Bra, stor skolgård med bl.a konstgräsplan för fotboll i anslutning.
Minus
* Trist, nonchig rektor.
* Större klasser än gamla skolan.

Det var det jag kom på nu. sonen säger att han vill gå i den "nya" skolan och med sina gamla kompisar - men jag vet ju inte i nuläget om han isf får gå i samma klass som dem ens.

Det som känns trist med den gamla skolan är ju att lokalerna är så sunkiga och nu när bygglovsbeslutet för nybygget överklagats så kan det ju ta hur lång tid som helst innan det öht blir någon ny skola.

Gahh... hur man än vänder sig har man arslet bak... kom gärna med era tankar och förslag.
 
Sv: Skolan igen.... hjälp mig!

Det var det jag kom på nu. sonen säger att han vill gå i den "nya" skolan och med sina gamla kompisar - men jag vet ju inte i nuläget om han isf får gå i samma klass som dem ens
Pojken vill gå i "nya" kolla hur det blir med klasstillhörighet och låt sedan sonen bestämma, men jag skulle nog påverkat till ett byte ...även om han inte hamnar i samma klass.
 
Sv: Skolan igen.... hjälp mig!

Jag skulle börja med att kolla upp vilken klass han i så fall skulle få gå i. Är det med samma kompisar så skulle jag tänka ett par vändor extra. Är det andra kompisar så skulle han nog ha fått gå kvar - om ni är nöjda med undervisning osv. Jag *tror* inte att barnen bryr sig så mycket om hur lokalerna och skolgården är faktiskt, särskilt inte i småskolan. Det viktigaste är ju ändå undervisning och det sociala.
 
Sv: Skolan igen.... hjälp mig!

Jag tänker precis som du. Tydligen går alla hans gamla kompisar i en och samma klass (av fyra klasser) och skulle han inte få gå i den klassen så känner han ju ändå ingen och det skulle bli som att börja på nytt igen och det vet jag inte om det är värt.

Det värsta nu är att sambon är så trög :eek:
Ringde han igår och sa vi måste prata om detta och sen gjorde vi det igår kväll. När jag sen i morse säger att "jag får väl ringa tanten på skolan idag" så sa han - "vadå, ska du lämna besked nu? Vi måste ju prata om det mer" :grin:
Men eh, det var ju det jag trodde vi gjorde igår... :cool: suck suck...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 127
Senast: Sol
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 296
Senast: Cocos
·
Övr. Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
2 777
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp