Skolhjälp!

lisa412

Trådstartare
Jag läser Specialpedagogik och har totalfastnat på en fråga.... Jag hoppas nån kan hjälpa mig :)

Frågan handlar om hur samhället utvecklas och underlättar kommunikation/information för personer med kommunikationssvårigheter.
 
Sv: Skolhjälp!

Kändes som en fråga som är ganska lätt att "flumma" kring, trots att jag aldrig läst socialpedagogik. Var har du fastnat?

Nu vet jag inte riktigt vilka handikapp som räknas som kommunikationssvårigheter. Men jag tänker att det finns säkert mängder med appar som kan hjälpa till? I skolor jobbar man väl numera mycket med bilder och teckenkommunikation, vilket man inte gjorde förr vad jag vet. Just med bilder och symboler har man väl kommit ganska långt överallt i samhället? Typ inom sjukvården och liknande sammanhang.

Väldigt mycket gissningar, men du som läser det kanske kan mer och bättre :P
 
Sv: Skolhjälp!

Biblioteken jobbar nog med såna frågor en del, kanske du kan ta kontakt med några olika och höra vad de vet om för projekt både på nationell nivå och lokalt beroende på hur stor uppgift du har och vad du har för tidsram för inlämning.
 
Sv: Skolhjälp!

Det ingen stor uppgift utan handlar lite mer allmänt om vad det finns för hjälpmedel i samhället.
Jag tror jag har klarat av uppgiften nu så tack :)
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·
IT & mobiler Finns det nån vanlig person härinne (dvs inte tekniskt geni utan normalbegåvad...) som lärt sig programmet Illustrator? Det är alltså...
Svar
12
· Visningar
572
Senast: Andromedae
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 569
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 326
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp