Skomakarlåda (ej njutbar)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket parti har samma migrationspolitik som SD?
Jag har för mig att SD krävde att Sverige skulle anpassa sig till EU:s nivåer vad det gällde vilkor för migration för en eller 2 mandatperioder sedan..vi är där idag. Vad skiljer egentligen SD;s, S;s , KD;s och M,s migrationspolitik? Har för mig att regeringen vill förlänga pappers kraven för dem som kommer via Öresund, som exempel.
 
Jag har för mig att SD krävde att Sverige skulle anpassa sig till EU:s nivåer vad det gällde vilkor för migration för en eller 2 mandatperioder sedan..vi är där idag. Vad skiljer egentligen SD;s, S;s , KD;s och M,s migrationspolitik? Har för mig att regeringen vill förlänga pappers kraven för dem som kommer via Öresund, som exempel.

Vad sägs om att begränsa asylrätten till våra grannländer? Vilket parti mer än SD har ens nånsin yttrat en så absurd tanke?
 
Vad sägs om att begränsa asylrätten till våra grannländer? Vilket parti mer än SD har ens nånsin yttrat en så absurd tanke?
Idag har väl ingen asylrätt som inte har papper vid gränsen? Så länge vi är med i Schengen har vi ett regelverk för detta, Ett regelverk som hålls i allt mindre utsträckning. Nu förlitar sig den svenska regeringen S/MP(V) på att de asylsökande och de ekonomiska flyktingarna stoppas i södra Europa. Vilket är hyckleri om man samtidigt står på barrikaden och skäller på partier som vill begränsa migrationen till Sverige. Hur mycket lägger Sverige i form av EU pengar på taggtrådsstaket, patrullbåtar och infraröd övervakning vid EU;s yttre gränser :up:
 
Jag har för mig att SD krävde att Sverige skulle anpassa sig till EU:s nivåer vad det gällde vilkor för migration för en eller 2 mandatperioder sedan..vi är där idag. Vad skiljer egentligen SD;s, S;s , KD;s och M,s migrationspolitik? Har för mig att regeringen vill förlänga pappers kraven för dem som kommer via Öresund, som exempel.

Se exemplet som @sjoberga ger. Efter att Sverige återgått till normala flyktingnivåer hävdar plötsligt SD:are att det handlar om att andra partier anammat SD:s politik trots att SD alltid pratat om massinvandring och tyckt att de nivåer på invandring vi har nu är alldeles för stora.
 
Du är väl medveten om att man kan komma till Sverige på annat sätt än från våra grannländer?
Hur då? Flyget kräver ju idag pass. Och färjorna kommer från våra grannländer liksom de bilvägar som leder in i landet, så du kan väl förklara?
 
Inget.

Men det är tänkvärt att SD är beredda att ge M och KD sitt stöd......
Alla partier har väl sin egen migrationspolitik. Men skillnaden mellan den nuvarande regeringens och M/KD,s är väl rätt marginell, och den politiken har väl SD uttalat sitt stöd för.
 
Alla partier har väl sin egen migrationspolitik. Men skillnaden mellan den nuvarande regeringens och M/KD,s är väl rätt marginell, och den politiken har väl SD uttalat sitt stöd för.

26000 asylsökande 2018 är den politik regeringen står för. Ingen av dem har sökt asyl från Danmark, Norge eller Finland. Med SDs politik skulle det alltså varit noll.

Totalt ungefär 46000 nyanlända som bosätter sig i våra kommuner.

Hur du kan påstå att skillnaden är marginell är för mig en stor gåta. Och om den nu är marginell så kan vi väl fyrdubbla mottagandet utan att du gnäller, eftersom 4 gånger något marginellt skilt från noll också blir väldigt nära noll. Ren matematik.
 
Som icke C-väljare undrar jag vad jag har missat när det tjatas om Annie Lööfs sko? Lööf sa mycket i valrörelsen, bland annat att inte bidra till att SD får inflytande vilket de än så länge håller. Om inte alliansen fick egen majoritet såg hon ett samarbete över blockgränsen med S men där alliansen håller ihop. Alliansen vill inte hålla ihop eftersom hälften ser samarbete med S o hälften inte o att UK gick till omröstning med två partier säger att alliansen inte höll ihop. C överväger samarbete med S men utan att sitta i regering tillsammans - det var väl då hon skulle käka sko, om de skulle sitta i samma regering?

Vad har jag missat?
 
26000 asylsökande 2018 är den politik regeringen står för. Ingen av dem har sökt asyl från Danmark, Norge eller Finland. Med SDs politik skulle det alltså varit noll.

Totalt ungefär 46000 nyanlända som bosätter sig i våra kommuner.

Hur du kan påstå att skillnaden är marginell är för mig en stor gåta. Och om den nu är marginell så kan vi väl fyrdubbla mottagandet utan att du gnäller, eftersom 4 gånger något marginellt skilt från noll också blir väldigt nära noll. Ren matematik.
Den migrationspolitik regeringen ville stå för, var inte fem de realiserade. Man anpassade sig efter situationen. Och lägger du örat tll marken och lyssnar vad kommunerna nu säger, nu när de statliga pengarna sinar och de kommunala socialkontoren får ta över så kommer du verklighetenven smula närmare.
 
Varför skulle inte en asylsökande kunna komma med flyg menar du?
Naturligtvis kan de komma med flyg...men det förutsätter ju att pass o inresetillstånd är ok..det brukar ju inkommande flygbolag se till innan. Man riskerar ju annars att få bekosta hemresan för dem som knte kommer in.
 
Jag undrar vad som är värst, att sälja sin själ som politiker eller att sälja sin politik? Men allt detta är ju spekulationer, innan vi får se om, och för vilket pris C och L säljer sin politik till S.

C och L kräver liberal politik från S, bl.a. lättnad i asylreglerna.
 
Naturligtvis kan de komma med flyg...men det förutsätter ju att pass o inresetillstånd är ok..det brukar ju inkommande flygbolag se till innan. Man riskerar ju annars att få bekosta hemresan för dem som knte kommer in.

Och då återstår frågan - vilket annat parti vill begränsa asylrätten till våra grannländer? Det finns en anledning till att Migrationsverket har en jouröppen enhet på Arlanda och det är inte för att danskar, finländare och norrmän ska kunna söka asyl.
 
Som icke C-väljare undrar jag vad jag har missat när det tjatas om Annie Lööfs sko? Lööf sa mycket i valrörelsen, bland annat att inte bidra till att SD får inflytande vilket de än så länge håller. Om inte alliansen fick egen majoritet såg hon ett samarbete över blockgränsen med S men där alliansen håller ihop. Alliansen vill inte hålla ihop eftersom hälften ser samarbete med S o hälften inte o att UK gick till omröstning med två partier säger att alliansen inte höll ihop. C överväger samarbete med S men utan att sitta i regering tillsammans - det var väl då hon skulle käka sko, om de skulle sitta i samma regering?

Vad har jag missat?
Du har inte missat något väsentligt alls :)
 
Som icke C-väljare undrar jag vad jag har missat när det tjatas om Annie Lööfs sko? Lööf sa mycket i valrörelsen, bland annat att inte bidra till att SD får inflytande vilket de än så länge håller. Om inte alliansen fick egen majoritet såg hon ett samarbete över blockgränsen med S men där alliansen håller ihop. Alliansen vill inte hålla ihop eftersom hälften ser samarbete med S o hälften inte o att UK gick till omröstning med två partier säger att alliansen inte höll ihop. C överväger samarbete med S men utan att sitta i regering tillsammans - det var väl då hon skulle käka sko, om de skulle sitta i samma regering?

Vad har jag missat?

Uttalandet om skon gjordes dessutom 2013, d v s inför FÖRRA valet.
 
Och då återstår frågan - vilket annat parti vill begränsa asylrätten till våra grannländer? Det finns en anledning till att Migrationsverket har en jouröppen enhet på Arlanda och det är inte för att danskar, finländare och norrmän ska kunna söka asyl.
Hm..
Så du.menar att en dansk eller norrman idag skulle få asyl i sverige..tror inte det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
29
· Visningar
1 943
Senast: Elo
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 126
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp