Skomakarlåda (ej njutbar)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade faktiskt en dansk medborgare en gång som sökte asyl i Sverige. Men hen ville åka på semester till Thailand och eftersom danska myndigheter avslagit hens ansökan sökte hen i Sverige. Det blev en vänlig anmodan att gå till soc, vilket hen vägrade och satt kvar och krävde högljutt sina rättigheter. Till slut tillkallades vaktpersonal som eskorterade hen ut med adress till närmsta soc kontor eftersom hen inte hade någonstans att bo och inga pengar.

Undrar ibland vad som hände sedan. Gissar inte någon Thailandsresa. Det händer att att finska medborgare söker asyl men då är det mer att de missat färjan och inte har några pengar. Det blir inget formellt avslag eftersom det råder fri rörlighet inom Norden. Utan personen hänvisas till finländska ambassaden/myndigheter.
 
Och så är väl hemlandet ansvariga för ev sjukvård o försörjning..
 
Efterson de tack vare avtal kan komma i för boende arbete ändå...

En fråga är det som avslutas med ett frågetecken. Men jag förstår att du inte vill erkänna att du har fel om att andra partier har samma politik som SD genom att svara på frågan jag ställde utan i stället fånar dig genom att låtsas som om diskussionen handlar om att vi skulle ta emot norrmän, finländare och danskar som asylsökande, vilket i praktiken är det enda som SD tycker är acceptabelt(och förstås helt löjeväckande).
 
En fråga är det som avslutas med ett frågetecken. Men jag förstår att du inte vill erkänna att du har fel om att andra partier har samma politik som SD genom att svara på frågan jag ställde utan i stället fånar dig genom att låtsas som om diskussionen handlar om att vi skulle ta emot norrmän, finländare och danskar som asylsökande, vilket i praktiken är det enda som SD tycker är acceptabelt(och förstås helt löjeväckande).
OK var stod SD och var stod de andra partierna före flyktingkatastrofen? Vilka beslut togs, som en bekännelse under galgen? Självklart vill SD ha hårdare restriktioner, men de är liksom de andra partierna politiker och accepterar vad som kommer fram vid en förhandling...så länge det inte är MP eller C/L som står för menyn. Jag vill minnas att SD inte röstade emot de begränsningar som infördes. Kan ju ha fel..
 
OK var stod SD och var stod de andra partierna före flyktingkatastrofen? Vilka beslut togs, som en bekännelse under galgen? Självklart vill SD ha hårdare restriktioner, men de är liksom de andra partierna politiker och accepterar vad som kommer fram vid en förhandling...så länge det inte är MP eller C/L som står för menyn. Jag vill minnas att SD inte röstade emot de begränsningar som infördes. Kan ju ha fel..
Vad SD stod för? Men hjälp.

De stod för nationalism, för rasbiologi och etnisk kategorisering. De stod för förintelseförnekande.
Plus en hel rad andra saker.

Hur kan man tycka att ens parti ska ha samröre med dem??

Låt er inte luras att SDs enda negativa är deras syn på invandrare.
 
Vad SD stod för? Men hjälp.

De stod för nationalism, för rasbiologi och etnisk kategorisering. De stod för förintelseförnekande.
Plus en hel rad andra saker.

Hur kan man tycka att ens parti ska ha samröre med dem??

Låt er inte luras att SDs enda negativa är deras syn på invandrare.
?? Har sd förnekat förintelsen? Har du källa på det..rasbiologi..i vilken form källa här med tack
 
?? Har sd förnekat förintelsen? Har du källa på det..rasbiologi..i vilken form källa här med tack
Citatet från partiprogramet är väl viralt?
Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög ut- sträckning som helst utan att det får konsekvenser.

SD-politiker som säger:
"om du börjar räkna med siffror kring förintelsen så stämmer inget" och att siffrorna " kryddar på så in i helvete för att snyftande skall börja".
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sd-politiker-fornedrar-offren-for-forintelsen/

Åkesson kallar partiets ekonomer för "räknenissar" vilket kanske kan förklara det hål på 30 miljarder som budgten har. Bidragen till kommunerna dras ner med 53 miljarder.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/massiva-besparingar-pa-vaelfaerden-i-sds-budget-17952
 
Citatet från partiprogramet är väl viralt?
Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög ut- sträckning som helst utan att det får konsekvenser.

SD-politiker som säger:
"om du börjar räkna med siffror kring förintelsen så stämmer inget" och att siffrorna " kryddar på så in i helvete för att snyftande skall börja".
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sd-politiker-fornedrar-offren-for-forintelsen/

Åkesson kallar partiets ekonomer för "räknenissar" vilket kanske kan förklara det hål på 30 miljarder som budgten har. Bidragen till kommunerna dras ner med 53 miljarder.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/massiva-besparingar-pa-vaelfaerden-i-sds-budget-17952
Fortfarande inget svar, var förnekar partiet förintelsen ? Och var förordar partiet rasbiologi? Och etnisk kategorisering, blir inte rasism för än man klart går in och värderar/behandlar olika etniska grupper olika. Var förordar partiet det? Och att kallar bokhållare i en organisation för räknenissar är väl knappast ngt allvarligt, Det kallar jag min revisor för med, face 2 face.
 
"
Citatet från partiprogramet är väl viralt?
Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög ut- sträckning som helst utan att det får konsekvenser.
"
Tja, varje människa har ju en egen identitet känslor, böjelser som inte kan undertryckas. Till det kommer det man uppfostrats med, sånt man man kommit att betrakta som sin identitet. dvs ens essens. vari ligger det rasistiska i det? Så länge man inte börjar anse sig som förmer än andra och inte respekterar dem som arbetskamrater, människor eller rent av politiker ;)
,
 
"
Citatet från partiprogramet är väl viralt?
Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög ut- sträckning som helst utan att det får konsekvenser.
"
Tja, varje människa har ju en egen identitet känslor, böjelser som inte kan undertryckas. Till det kommer det man uppfostrats med, sånt man man kommit att betrakta som sin identitet. dvs ens essens. vari ligger det rasistiska i det? Så länge man inte börjar anse sig som förmer än andra och inte respekterar dem som arbetskamrater, människor eller rent av politiker ;)
,

Eller medmänniskor som kan bo i samma land.
 
Vet du vad asylrätt ens handlar om?

Tips: Det handlar inte om vilja att flytta.
Tips Asyl är ngt som medges. dvs behovsprövas. Och regleras Både i Sverige och vid EU;s gränser där asylsökande hindras att komma in för bla Svenska pengar, med majoriteten av Sveriges partiers godkännande eller hur?
Jag har gjort klar var jag står tidigare, vi ska ha dels en invandring som regleras av landets behov och dels en asylinvandring reglerad av landets förmåga. Den förmågan läses av på hur många som integreras dvs får eget jobb o egen bostad. Det är nålsögat,
 
Senast ändrad:
Tips Asyl är ngt som medges. dvs behovsprövas. Och regleras Både i Sverige och vid EU;s gränser där asylsökande hindras att komma in för bla Svenska pengar, med majoriteten av Sveriges partiers godkännande eller hur?
Jag har gjort klar var jag står tidigare, vi ska ha dels en invandring som regleras av landets behov och dels en asylinvandring reglerad av landets förmåga. Den förmågan läses av på hur många som intrigeras dvs får eget jobb o egen bostad. Det är nålsögat,

Varför ska de skapa intriger?

intrigera
  1. smida ränker, skapa intriger

Det här ger en insikt om varför SD är så rädda för integration. Det är helt enkelt bara en stor miss i läsningen! Inte konstigt att man är så anti mot Lööf när hon pratar om att förbättra integrationen, dvs förbättra intrigerandet!
 
Varför ska de skapa intriger?

intrigera
  1. smida ränker, skapa intriger

Det här ger en insikt om varför SD är så rädda för integration. Det är helt enkelt bara en stor miss i läsningen! Inte konstigt att man är så anti mot Lööf när hon pratar om att förbättra integrationen, dvs förbättra intrigerandet!
Att det intrigeras om ministerposter, makt o överlevnad just nu är väl ingen nyhet. Det behöver man inte ha alla hästar hemma för att förstå. Att låta takten reglera, takten som de nyanlända tar sig ut i samhället och försörjer sig själva är en förnuftig tanke, det gör ju att vi på sikt kan härbärgera fler utan att det belastar samhället mer än vad det gör idag. Du vet, jag vet , att varje invandrare i snitt kostar samhället ca 70 000 per år så länge individen lever. Att so du tycks vilja göra, låta allt rulla på bekvämt är ungefär som att blunda inför miljöproblemen...de kommande generationerna får ta notan.. ANSVARSLÖST!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
28
· Visningar
1 886
Senast: fio
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 126
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 446
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp