Skor och jacka i vinter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 9 891
Sv: Skor och jacka i vinter

Jag behöver också båda och har span på en rosa jacka och en vinröd kappa på tradera, får se vilken det blir eller om det kanske blir båda. Något färgglatt ska jag ha iallafall! Så tråkigt med alla svarta jackor man ser på folk på hösten/vintern!

Skor behöver jag som sagt också, men där har jag inte hunnit fundera så mycket ännu. Behöver både höst- och vinterskor.

//r

Blir som vanligt min svarta tråkiga bondelid jacka varvat med en grön (mellersta militärgröna färgen) jacka från Tommy Hilfiger.
Har en rosa mössa till det alt ett vinrött pannband.

Önskar jag kunde ha mina Timberland mukluk och mina Timberland vinterkängor med äkta fårskinn i men min vänsterfot får skav av båda. Så det är något fel på min fot för det kan ju knappast vara fel på 2 par skor även om det är samma märke. Så jag får frysa i mina kängor från Johnny Bulls. Men så himla kalla är dom inte. Funkade i vintras.
Men det blir nog att sälja av dom andra och mukluken är bara använda en gång :(

KL

Jag är mycket sugen på en ny vinterjacka. Typ den här!

688327-0014_5

Dålig bild och slarvigt påklädd jacka, men denna sköna jacka från Gekås ska jag ha i vinter. Den är mörkblå och jättesnygg!

img_6739_524200f0ddf2b31737ef8768.jpg

I skoväg har jag ett par uggs, får se hur länge de håller och hur mycket de kommer användas. Har i övrigt ett par Northbrook-kängor:
dscf1935_174798162.jpg

(bilden lånad från google)

Samt ett par röda, rätt mjuka och fodrade kängor. De har dock spruckit lite i en söm så får se om jag kan laga dem, annars blir det jobbigt att ha dem när det är blött :p

Har också dessa kängor, de är dock inte fodrade:

dscn0429_51b76e209606ee6c8cd4b5f7.jpg

M by M eller något sånt, finns på Nelly. Dock lite väl dyr för min studentplånbok, men kaaanske att jag unnar mig den ändå :angel:

Jag har köpt jacka från Vero Moda och kängor från Duffy inför vintern. Jackan är väl inte så jättevarm men jag har en tjockare också så. Jag är inte så jättemycket för praktiska kläder.:)

36542-asd_52373352e087c3475f883cfe.jpg

kanga_52373352e087c31495a1cd36.jpg

Jacka kör jag med en Kodiak från Parajumpers, skor har jag stövlar från Acne och ett par boots från något märke jag inte kommer ihåg:p. Fårludd i dem iaf.

Kör på förra årets, typ såna här.
vintersko_175407692.jpg

Jacka måste jag köpa en ny... Lutar åt en Didriksson i lite längre modell, mest troligt en röd!

Kör nog på min Special Edition Masterpiece jacka från Parajumpers (:d) och sedan lite olika skor till det, blir främst olika uggs och primeboots. HATAR att frysa så på vintern går det praktiska före snyggheten :p

Köpte en svart ullkappa på Ullared när jag var där. Förutom den har jag två vanliga svarta täckjackor (den ena gigantisk och lämplig för polarkyla, den andra aningen mer skräddad) från jag-minns-inte-vad-för-märke. Inget allt för fancy. Jag gillar (uppenbart) inte färgglada jackor.

I skoväg så antar jag att jag kommer lufsa runt i min Dr Martens i år igen. Har ändå inga pengar att köpa nya skor för :p

Kör vidare på min underbara Fjällräven Kodak som går in på sin femte vinter och ser ut som ny :D Till det blir det nog mina vanliga stövlar från Canada Snow blandat med allehanda billiga stövlar/boots/kängor.

skarmavbild_2013-09-25_kl_113956_5242afafe087c33c04950090.png

Dessa kommer att pryda mina fötter i vinter (lite dålig bild, I know). Ett par kängor från Canada Snow. Fram tills dess så varvar jag tråkiga gympa-dojjor och ett par fodrade kängor från SkoPunkten som inte är jätte-varma.
Jacka måste jag köpa ny då jag nästan kunde varva förra jackan två varv runt kroppen :o :D

Den här jackan köpte jag i slutet av förra vintern på Indiska, får hänga med den här säsongen också
101467515TURQUOISE.jpg

Har också en äldre, grön Northbrookjacka/kappa (liknande denna, fast utan fuskpälskant) som bara ska bytas dragkedja i, så är jag rustad inför kallare skånedagar också.

I skoväg blir det blandat, kommer nog växla hejvilt mellan: ett par bruna snörkängor med skaft, ett par svarta enkla stövlar, bruna boots med lite klack, svarta låga stövletter, ett par kängor i brunt skinn/conversestil eller helt enkelt grå gummistövlar :p

kl

Jag kommer ha min fina jacka som jag köpte förra vintern:

namnlost-1_5242ef3a9606ee7d3c1e4e16.jpg

Och sen ska jag köpa nya skor. Kanske de här:
10271847677982_5242ef3addf2b3044ea51e4c.jpg

kl

Jag ska ha fjolårets jacka, älskar den! :love:
taylor_womens_coat_501186_039.jpg

Från Didrikson!

På fötterna blir det än så länge
32149539.jpg

Har inte hunnit införskaffa nya vinterkängor än, så tänker sno lite inspiration från de skor ni lägger ut :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska gifta mig om mindre än 2 veckor, men jag vet i tusan vad jag ska ha för skor, och det börjar verkligen brinna lite i knutarna... 2
Svar
29
· Visningar
2 158
Senast: hastflicka
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
365
Fritid Behöver köpa mig en vettig jacka för nästa års vandringar. Känns så himla onödigt att packa ner både skal och regnjacka, så vill banta... 2
Svar
35
· Visningar
1 552
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Få skimmel vit