Sv: skor

jag har ett par gamla slitna mountain horse kängor eller ett par mindre gamla ridskor från kyra k.

använder bara knytskor då mina fötter är för höga för jodhpurs.
annars har jag ett par ridstövlar från catago.

Ridskor:

Grövre Jodphurs från Graninge
Nättare ridskor Ariat Cobalt Devon Pro

Ridstövlar:

Nättare Sarm Hippique och Cavallo
Grövre från Mountain Horse

Är kanonnöjd med alla :)

Har ett par mountain horse skor som jag använder nästan året runt samt ett par hunter stövlar som jag använder när regnet öser ner. :)

hejj vilka skor har ni när ni rider :)

Jag har ju inga stallkläder kvar eftersom jag nyss börjat med hästar igen efter 10 års uppehåll, men jag har faktiskt ett par stadiga aerobicskor i stallet. De har en lite klack eller vad man ska kalla det, är stabila, går upp en bit på vristen och ger på så sätt stöd. Rider ju inte direkt ofta. MEN när man väl ridit och ska hoppa av så dämpar de superbra när man landar :bump:

Jag köpte mina på Stadium. Det är alltså ett par träningsskor egentligen för inomhusträning så som aerobics eller gympa. De var inge sköna att ha inomhus då de var lite klumpiga när jag tränade streetdance. Men i stallet funkar de ypperligt. Tror de kostade 500 kr, av märket Northbrook (Tror jag) De har inget skaft utan som vanliga jumpaskor, men de är stadiga som attan runt vristen. Plus att de har bra stötdämpning!!

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts...
Svar
4
· Visningar
411
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 895
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscuptävlingen i Amsterdam blir en speciell sådan för Wilma Hellström. Hennes häst, Cicci, kommer nämligen att tävla utan skor. –...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
880
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025