M

mai

vad kostar det å sko hästen helt vanligt utan nått speccial, jag vet de men har fått hjärnsläpp och kan bara inte komma på.
 
Det beror ju HELT på vad just din hovslagare tar?

Min hovslagare tar 800 kr för helskoning inkl nya skor runt om. Inkl moms och mot kvitto. Resa tillkommer.

Jag betalar iofs mindre än så, men jag är VIP-kund ;)

Men en outbildad hovslagare soms kor svart kan ta 300 kr för helskoning. Lägg på en hundralapp för skorna.

I stadsområdena så är det ofta dyrare, och det är i vissa storstäder ingen ovanlighet att betala en tusenlapp för en helskoning inkl nya skor. Det förekommer att det kostar än mer än så med.

Så det är ju inte nåt man kan 'veta' så generellt, utan man får titta var prisnivån är där man bor etc.

Men om man ska försöka hitta någon generell summa så säg 800?
 
Tackar :D håller på och räknar ut lite utanför stallhyran med skoning, foder, underlag och lite annat man kan köpa till som benskydd, täckrn. men inte sadel och träns.
 
Här tar en 500:- svart och de "vanliga" hovslagarna allt från 700-1000:-
 
min hovis tar 560 kr för helskoning (inkl verkning), tror det är 360 för skor end fram
 
Jag betalar 650 kr inkl körersättning mm. Är supernöjd med min hovslagare, han är noggrann, håller tider, hör av sig om han blir försenad eller får förhinder. :D
 
Min tar 650:- för helskoning inkl moms/resa/skor.
700:- inkl moms/resa/skor/sulor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Lingon
·
Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Lyan
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
405
Senast: Hellhound
·
Utrustning Tjo, har en rockard av model med bildäck där jag känner att det nog hade varit bra med stänkskydd 🙈😅🫠 Nån som vet av nånstanns man kan...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp