chamir

Trådstartare
hej allihop jag skulle vilja ha lite råd om skor . det är så här att min ena häst har lite problem med sina framhovar (är barfota nu) och funderar på att sätta gummiskor eller ska jag sätta vanliga skor . vad är det igentligen för skillnad . har hört att gummiskor är bättre för de med lite ömma hovar och det är ju det han har.
tacksam för svar

Sv: skor

Nu 'är det visserligen många år sedan jag skodde med gummiskor, men mitt minne av dom är att dom är bra om man har råd! Min häst trampade sönder sina väldigt mycket. Annars är ju gummiskor väldigt bra, särskilt om du har en häst med lite dåliga knän eller så, då det fjädrar mycket bättre. Du får nog prova och se vad som passar din häst bäst!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
621
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Bison
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
587
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka