• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Rene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 484
Sv: Skor??

mandarin skrev:
Hallå!

Jag hade ett varmblod på foder i 6mån, henne använde jag öllövsskon på. Vi trivdes väldigt bra med dem MEN det var bara rent fritidslull med henne. De är bra men blir lätt hala så jag skulle inte använda dem på en distanshäst. Ingen av de hästar jag tränar i distans har gummiskor utan järnskor.
Finns det ingen sviktsula som din hovslagare kan lägga på? Det är nog bättre.

Finns en ny sorts sula som heter Caree´används bla av hovstallet som rider mkt asfalt.. att jämföra med nike air

Har hört att det finns "speciella" distansskor av min hovslagare men kommer inte ihåg vad dom hette:crazy: ?
Ska lämpa sig bra för distans och vara väldigt slittåliga....

Hjälp....

/I

Dom tjocka guldskorna tillverkas inte längre :cry:
Jag mailade tillverkaren och dom hade inga planer på att börja tillverka dom igen.

Och dom tunnare böjer min häst sönder efter 1 dag i hagen:rofl:

Jag har också en häst som inte kan ha guldskor, sist jag provade flög två stycken av under andra ridturen :o :crazy:

Brukar sko om så pass nära inpå tävling så det är lite "taggat" undertill av sömmen och av att skorna är nya :)

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Grazing
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 441
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 068
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31