skoridbyxor/jodhpurbyxor

Rimfaxe

Trådstartare
Är det någon som har provat de randiga jodhpurbyxorna på Hööks? Hur är de i storleken? Små, stora eller lagom? :)

Mvh

Sv: skoridbyxor/jodhpurbyxor

Jag tyckte dom var stora, hade hoppats kunna ha 36-orna men de var rätt vida över låren. Fast bra benlängd! (Långa).

Tackar för svaret! :bow:
Det var så att jag provade ett par tygskodda gröna skoridbyxor i stl 38 (de som kostar 399:-)när jag var inne på Hööks senast, och de var ganska lagom. I butiken hade de bara stl 42 och 44 kvar i de randiga, men jag såg att de finns på nätet i 36 och 38. Undrar vilken som blir bäst i storlek då?

Jag brukar normalt sett kunna ha 38/40 i byxstorlek. Jag har ett par Jacson Naxos knäskodda i stl 40, som är lagom stora om jag har långkalsonger under.
Har även ett par Jacson Surtsey (raka benavslut) i stl 36 som är lite väl tighta i midjan.

Vågar inte råda, testade två 36-or och bara de skillde sig i storleken ... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 312
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
219
Senast: EZMK
·
Utrustning Är jackorna i Top Reiter små i storlek?
Svar
3
· Visningar
174
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka