• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 992
Sv: Skorvigt?

inte sällan står det, då betyder det inte att det alltid är så, Ofta ses vitgult var..oftast betyder också att det inte behöver vara så...samma med: inte sällan hopklibbade. :mhet i huden hade inte den h'st jag tr'ffade med regnsk[llor...

|urs'kta konstig skrift...vet inte vad som pl;tsligt h'nde med datorn| :confused:

Okej, ja det kanske är det i alla fall. Utgår från det och behandlar mot det så, tänker bada i Hexocil, men vi har ingen Hexocil hemma och vi kan inte ta oss in till stan förrän efter helgen och jag måste ju bada henne snart.
Tror ni man kan ta vatten med liten aning Jodopax eller Virkon i och sedan vanligt schampo :confused:

Förresten, smittar det massor? Måste jag tvätta allt hon har haft på sig :confused:
Inte mkt iofs, tre täcken och en padd samt borstarna, men ändå.
Och hur gör jag med boxen?
De andra hästarna har inga symptom öht, behöver man bada dom eller kan dom vara?

Men det heter inte rEGn skållor, det heter rENg skållor ;)

Min dator har också gjort så där en gång, kunde inte skriva å eller ö ä .. :p

Senast ändrad av en moderator:

hej.
jag har liknande problem med min arab. jag har upptäkt idag att det nog handlar om smuts/fettklumpar. jag har stått med utspädd jodopax och sprayat på den lösningen, masserat ner den i det angrippna området och sen tagit en trubbig mankam och ruggat pälsen försiktigt. smutsklumparna lossnar då och du kan sen borsta upp dom till ytan. det tar lite tid men hjälper!
prova oxå ett torrschampoo med teatreeoil!
// L

Fast jag tror inte det är någon smuts för det är vitt, liksom mer mjälligt.
Jag tänker bada henne på söndag när jag har hunnit köpa Hexocil, jag tror det är lika bra att ta ett riktigt bad med nåt bakterie svampdödande så att man får bort skiten vad det nu är :crazy: Nån form av rengskållor skulle jag tippa.

min häst fick inga kratrar, eller var och var heller inte öm, därimot så kliade det för henne så symptomen kan nog te sig annorlunda antar jag. Hexocil är bra! rikligt och låt det gro in ordentligt ett tag innan du sköljer av!

I dag efter ridturen har lilla gumman duschat med Hexocil schampo :love: Hon stod helt stilla och tyckte det var sköööönt.
Hexocil luktar faktiskt riktigt gott :d
Det är ju varmt ute, över 12 plusgrader och SOOL :love:

Sedan på med ulltäcke och gå en promenad i det fina vädret.
Ut i hagen, och- RULLA SIG :devil: :rofl:
Jaja det blir ju bara ytlig smuts, får väl borsta av det sen. Hade inte hjärta att lägga på täcke nu när det är så varmt :crazy:

Nu är hon alldeles ren :love: (eller ja det varade ju inte så länge :cool: :D ) Men hon är ren "På djupet" i alla fall och det räknas. Hon torkade faktiskt jättefort för det är ju som sagt ganska varmt ute (red i tröja och utan handskar idag med :love: ).

Sen har jag diskat ur ryktlådan, tvättat alla borstar i först såpa sen doppat dom i Virkon.. Så nu är allt rent, ska bara tvätta dom täckena hon har haft och sadelpaddar också.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 398
Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 514
Senast: Boj
·
Hästvård Har en bruksnordis/ardenner som fått kala fläckar i pälsen och de blir fler och fler. Jag trodde först det var bett av de andra hästarna...
Svar
15
· Visningar
8 867
Senast: Ginne
·
Hästvård Ett stall, 4 hästar och bara en kliar sig! :crazy: Stora fläckar av halsens päls har hon kliat bort. Ullen närmast huden är ungefär...
Svar
8
· Visningar
1 381
Senast: sumile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V