Skräckfilmstråden

Jag förstår honom, snacka om slakt av storyn! Mr King är bra på att visa missnöje, han blev ju blockad av Trump på twitter nyligen, då har man gjort nåt rätt :D



Har du läst boken? Det är imho en fantastisk historia och så mycket mer än en skräckis. Slutet är helt annorlunda, man tappar den fina storyn mellan Danny och (minns inte namnet) med samma förmåga, pappan är bara galen i filmen medan boken visar att hotellet gör honom sådan, och i samma förstörarklass som att ändra slutet så tog Kubrick Kings starka kvinnoporträtt och gjorde mamman till ett lipande våp som man bara VILL ska dö i filmen. Som om filmvärlden behöver fler våpiga kvinnor :arghh:
Har påbörjat den ett par gånger men aldrig vågat fortsätta :angel:.
 
Apropå skräckisar tycker jag Babadook var överhypad, så bra var den inte.
Jag blir mest skrämd av gamla skräckisar typ Djurkyrkogården.. får se om It kommer leverera men jag gillar inte castingen riktigt.
Har aldrig vågat titta på jurtjyrkogården. Men nån gång borde jag väl det.
Också nyfiken på nya It, frågan är bara vem jag ska få som sällskap för att titta på den. Utsätter mig inte för rysare i min ensamhet...
 
Jurtjyrkogården är riktigt bra. Där har du missat en fin klassiker

Det är den enda bok jag aldrig kommer läsa om för den är så urjävligt läskig. Alltså, boken är helt fruktansvärd. Bra men fruktansvärd. Jag hade tänt varenda lampa när jag skulle läsa slutet, till och med lampan i garderoben osv. Var helt förstörd i ett par dagar. Och då har jag läst det mesta av King.. O_o:nailbiting:
 
Det är den enda bok jag aldrig kommer läsa om för den är så urjävligt läskig. Alltså, boken är helt fruktansvärd. Bra men fruktansvärd. Jag hade tänt varenda lampa när jag skulle läsa slutet, till och med lampan i garderoben osv. Var helt förstörd i ett par dagar. Och då har jag läst det mesta av King.. O_o:nailbiting:

“The soil of a man's heart is stonier, Louis. A man grows what he can, and he tends it. 'Cause what you buy, is what you own. And what you own... always comes home to you.” ;) :nailbiting: Jag älskar Pet Sematary :D
 
Med risk för att vara överdiplomatisk, men jag gillar båda versionerna av The Shining, var och en på sitt sätt. Kings version för att den följer boken mer, men Kubricks film har ju så mycket mer kombinationer av filmvinklar och ljussättningar och musik som är helt fenomenala.

Bara introt till exempel är så förbannat snyggt. Och så Ligetis och Pendereckis musikstycken, inte minst till "all work and no play"-scenen: fantastiskt filmad från början till slut. En av mina favoritskräckfilmsscener. Eller favoritscener alla kategorier. :love:
 
Skräckisar inte i min smak:
Wolf Creek och Eden Lake som går under skinnet fortfarande såhär några år senare :nailbiting: Skona mig!
Dom två plus The Strangers är de enda skräckfilmerna jag nånsin tyckt varit lite läskiga. Visserligen inga bra filmer, men i alla fall lite läskigt vilket inga andra skräckfilmer är tycker jag. Jag vill se läskiga skräckfilmer! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp