Bukefalos 28 år!

Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

P

Piffelina

Jag ramlade utanför en kompis hus på en isfläck. Som tur var ramlade jag på sidan, fick dock ont i knät och händerna som jag tog emot med. Men efter att ha pratat med sjukhuset som lugnade mig och även bebisen i magen som började röra på sig som vanligt så kan vi andas ut båda två, jag och sambon. Så snälla ni andra tag det försiktigt i halkan.
Jag vill inget särskilt med denna tråd, mest bara få ur mig det...
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

Jag halkade på väg ut till hagen med hästen. Som tur var hade jag ett ordentligt tag i grimman och den var den större hästen som skulle ut. Så jag blev kvar hängande och sprattlande i grimman innan jag fick fotfäste. Tur att hon är snäll och tålig - annars hade jag ramlat rakt baklänges, smidig som ett kylskåp.

Jag röstar för ett avskaffande av vintern!!! Snö och minusgrader ska endast vara tillåtet mellan lucia och nyår. SÅDETSÅ :mad:
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

Jag håller med dig, avskaffa vintern nu !!!!
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

Broddar är en attans bra grej.

Måste ju hålla med Lines här. Broddar ÄR en bra grej, kan bara inte förstå att jag inte har några egna. :crazy:

Själv slog jag en rejäl frivolt när jag var höggravid.
Där hade förstås inga broddar i världen hjälp, jag var inomhus och klättrade på diskbänken för att sätta upp gardiner. :D
Smidig som en valross så damp jag rätt ner i kanten med magen före.
Fick ett långt brett blåmärke, men bebisen mådde utmärkt. :)
De klarar oftast sådant finfint enligt min dåvarande barnmorska.
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

Trillade ner för trappen när jag var i 8: de månaden med Jason. Lyckades i fallet vända mig om så rumpan fick ta den största smällen. Rätt in i julgranen bland alla tomtar och bockar.

Men som sagt, barnet ligger väldigt bra skyddat där inne så klarar sig de flesta ggr utan några skador.
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

Jag ramlade ner för trappan i v 35, och krockade med ett träd i v 39... Bebisen klarade sig bra båda gångerna, jag däremot hade blåmärken och var öm lite här å var. Bebisen ligger väl skyddad i magen sa bm till mig när jag var inne efter krocken.
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

Som sagt, bebisen ligger väl skyddad inne i magen. Men man blir otroligt dålig på att hålla balansen när man är gravid och reaktionsförmågan blir bara långsammare och långsammare.

Jag ramlade av 2 gånger när jag var gravid, landade på fötterna ena gången och 2a gången på nacken. Sen slog jag runt 1 gång också (hästen stegrade över) och då landa jag på rumpan.

Har i alla fall inte märkt något att Rasmus ska ha tagit skada utav det.
Jag tror det ska mkt till för man skafå missfall genom att ramla, då är det nog redan på gång.

En arbetskamrats bästa kompis och hans tjej blev svårt misshandlade när hon var i 7e månaden :eek: Med både sparkar och slag i magen och bebisen klarade sig faktiskt otrolig nog.
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

Tack allihopa! Skönt att höra att bebisen klarar sig ändå. Man blir så himla rädd när det händer bara. Även fast jag vet att jag inte slog i magen så blir man nervös. Dock är jag lite mörbultad idag med skrapsår på händerna, stort blåmärke på knät och framfogen värken som bara den, har foglossning. Men huvudsaken är att bebisen i magen lever livet som innan :)
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

När jag var i v 40+2 så drog min hund omkull mig, jag landade platt på magen. Först trodde dem att jag fått en spricka i bäckenet, men det hade klarat sig, och Arvid mådde finfint han med. (jag åkte upp och gjorde ett UL dirkekt efter att jag ramlat)
 
Sv: Skrämde slag på både mig själv och min sambo...

Skönt att det inte var allvarligt!

Jag lyckades med bedriften att snubbla över en skyltningspall på Media Markt när jag var i v.30. :crazy: Föll rakt fram över den (den var klädd och var i samma färg som golvet..) men tog emot mig med armarna och händerna så magen fick sig aldrig någon smäll, men det var läskigt tycker jag ändå..
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 584
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 651
Senast: Tofs
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp