Bukefalos 28 år!

Skrika på andras barn...

Sv: Skrika på andras barn...

Jag hoppas inte jag framstår som en mamma som bara gapar o skriker på mitt barn, för så är det inte.
Men tyvärr så förlorar jag ibland humöret och skriker istället, det var dte som skedde där först och detvarväl då han såg metoden att han fick gå in på rummet.
Annars brukar det räcka med att jag säger, gå till ditt rum, så skärper han sig.
Gör han inte det så brukar jag inte säger mer, utan lyfta in han :) Men ibland så.. :o

Vi hade ju uppe en tråd för ett tag sedan om att bråka med sina barn. Jag tycker att man visst kan göra det. Bara barnet inte tappar förtroendet för en, så länge man kan kommunicera och säga förlåt efteråt om det behövs. Det är ju kemin mellan barnet och föräldern som avgör hur mycket man kan bråka, det finns ju inget facit på det.

Min kompis har en dotter (av tre) som hon gapar med. Dottern gapar tillbaka och ibland kan jag nästan tycka att det ser roligt ut när de bråkar. Det är på något sätt uttryck för känlsor och dottern blir absolut inte låg eller nere eller så. Utan det är deras sätt, de två emellan. Dottern är 3 år ;)

Sen är det nog bra att man lär sig olika sorters känslor.
 
Sv: Skrika på andras barn...

Jag hoppas inte jag framstår som en mamma som bara gapar o skriker på mitt barn, för så är det inte.
Men tyvärr så förlorar jag ibland humöret och skriker istället, det var dte som skedde där först och detvarväl då han såg metoden att han fick gå in på rummet.
Annars brukar det räcka med att jag säger, gå till ditt rum, så skärper han sig.
Gör han inte det så brukar jag inte säger mer, utan lyfta in han :) Men ibland så.. :o

Nej, absolut inte. Att man som förälder ibland inte orkar vara pedagogisk när de för hundrade gången i rad testar så är det sundast att inte bita ihop om ilskan.
Det jag tycker är sorgligt är föräldrar/andra som inte ens försöker resonera utan bara skriker. Det är stor skillnad.
 
Sv: Skrika på andras barn...

Nej, absolut inte. Att man som förälder ibland inte orkar vara pedagogisk när de för hundrade gången i rad testar så är det sundast att inte bita ihop om ilskan.
Det jag tycker är sorgligt är föräldrar/andra som inte ens försöker resonera utan bara skriker. Det är stor skillnad.

Nej, en sån mamma vill jag inte bli och börjar det gå däråt hoppas jag att jag ser det i tid o kan förändra mig.. Vill ha en dialog med min son, inte vara en skrikande diktator.

Just nu är det snarae så att jag undviker konfliketer å låter han få som han vill innan det blir tjat o konflikt.. Beror nog mycket på att både sonen o jag varit sjuka o hemma..
*Ensamstående mamma*
 
Sv: Skrika på andras barn...

Vi hade ju uppe en tråd för ett tag sedan om att bråka med sina barn. Jag tycker att man visst kan göra det. Bara barnet inte tappar förtroendet för en, så länge man kan kommunicera och säga förlåt efteråt om det behövs. Det är ju kemin mellan barnet och föräldern som avgör hur mycket man kan bråka, det finns ju inget facit på det.

Min kompis har en dotter (av tre) som hon gapar med. Dottern gapar tillbaka och ibland kan jag nästan tycka att det ser roligt ut när de bråkar. Det är på något sätt uttryck för känlsor och dottern blir absolut inte låg eller nere eller så. Utan det är deras sätt, de två emellan. Dottern är 3 år ;)

Sen är det nog bra att man lär sig olika sorters känslor.

Fast jag tycker det är hemskt när alla bara skriker på varandra hela tiden.. :(
 
Sv: Skrika på andras barn...

Tycker också att hon borde höra av sig och att du gjorde helt rätt
 
Sv: Skrika på andras barn...

Ja du får göra det;)

Hade någon skrikit på våran son hade vi tagit honom och åkt hem direkt
 
Sv: Skrika på andras barn...

En 3,5-åring ska INTE bli skriken på eller känna sig hotad av en vuxen. Jag hade tagit gubbfan i örat, och slängt in HAN i sovrummet. Hade han försökt ta sig ut hade jag kört fjärrkontrollen i röven.

(så känns det då jag läser det i alla fall :devil: )
 
Sv: Skrika på andras barn...

En 3,5-åring ska INTE bli skriken på eller känna sig hotad av en vuxen. Jag hade tagit gubbfan i örat, och slängt in HAN i sovrummet. Hade han försökt ta sig ut hade jag kört fjärrkontrollen i röven.

(så känns det då jag läser det i alla fall :devil: )

Du är en utmärkt förebild för barn ;)

Till försvar av min passivitet, var att sonen tog det med ro i kände sig inte hotad, han vart bara arg..
Hade han blivit rädd, skrämd eller ens ledsen hade gubben fått en blåklocka minst.. sen hade jag ringt pappa/morfar o tjallat :devil:
 
Sv: Skrika på andras barn...

Men sen på kvällen så vill han efter maten spela på sitt piano, något som är irriteraden när man tittar på tv, så jag säger nej.
Sen helt plöstligt tar mormors sambo konfliken o det slutar med att han gapar o skriker som f*n på sonen o ska ha in han i sovrummet.
Jag ser att sonen inte blir rädd, utan som vanligt mer trotsig o det slutar med att han får in sonen i sovrummet med massor av skrik o gap..
Jag går efter o pratar med sonen o allt är ok med honom.

Men så hör jag hur mormor blir förbannad o sen sambon som tycker att det ska F*n inte komma nå barnbarn hit o bestämma när de ska tilla på tv osv osv ..
Alltså sonen är 3,5 år... och hade sambon bara hållit sig lugn så hade jag ordnat saken.. istället gjorde han saken värre.:crazy:

Försökte han inte ens säga till på ett lugnt sätt först?

Annars skulle jag kunna tänka mig att folk ur den äldre generationen har svårt att ta att barn idag inte genast rättar sig när de blir tillsagda, vilket gör att de blir extra frustrerade och tar till stora åthävor lite väl fort.
 
Sv: Skrika på andras barn...

Vi hade ju uppe en tråd för ett tag sedan om att bråka med sina barn. Jag tycker att man visst kan göra det. Bara barnet inte tappar förtroendet för en, så länge man kan kommunicera och säga förlåt efteråt om det behövs. Det är ju kemin mellan barnet och föräldern som avgör hur mycket man kan bråka, det finns ju inget facit på det.

Min kompis har en dotter (av tre) som hon gapar med. Dottern gapar tillbaka och ibland kan jag nästan tycka att det ser roligt ut när de bråkar. Det är på något sätt uttryck för känlsor och dottern blir absolut inte låg eller nere eller så. Utan det är deras sätt, de två emellan. Dottern är 3 år ;)

Sen är det nog bra att man lär sig olika sorters känslor.


Så kan det ju också vara ibland. Vi är ju alla stöpta i olika former och jag kan känna att det kan vara lite väl enögt att tro att alla familjer talar lugnt och sakligt med varandra i normal samtalston. (Min egen åsikt är att om det dessutom är någon som faktiskt är arg och fortsätter att tala lugnt och sakligt, så känns det snarare creepy än bra).
Så länge det inte handlar om att skrämmas och kuva så kan faktiskt en del människor ha ett livligare sätt att kommunicera utan att vara elaka barnplågare för det. Ungefär som de du beskrivit.
 
Sv: Skrika på andras barn...

hehe ja visst är jag.... :angel:
Nä skulle någon skrämma mitt barn, då kommer lejonmamman fram i mig..... :devil:
Jag har ju också en trotsunge här hemma, jag kör "man ska ha tålamod"-metoden.
När dottern är sådär supertvär och skriker och "neeej" "gååå här ifrååån" "kan sjäääälv" osv så brukar jag säga "Nu skriker du då kan inte jag höra vad du säger, om du dämpar dig lite och pratar så förstår jag vad du vill" sen får man ju hålla på 10-20-30 minuter ;)

Distrahera, muta, avleda.... hmmm, vad mer finns det för bra ord? haha....

"Vi kan spela piano imorgon, för nu är det kväll och pianot måste vila" :idea: (inga sätt är dåliga... he he he)
 
Sv: Skrika på andras barn...

Försökte han inte ens säga till på ett lugnt sätt först?

Annars skulle jag kunna tänka mig att folk ur den äldre generationen har svårt att ta att barn idag inte genast rättar sig när de blir tillsagda, vilket gör att de blir extra frustrerade och tar till stora åthävor lite väl fort.

Njea... jag sa nej, han sa oxå nej... sen prata vi i munnen på varandra o sen när sonen började trotsa (ställa sig framför tv:n) så exploderade han..

Hade jag fått tagit despyten så hade det inte skett...
 
Sv: Skrika på andras barn...

hehe ja visst är jag.... :angel:
Nä skulle någon skrämma mitt barn, då kommer lejonmamman fram i mig..... :devil:
Jag har ju också en trotsunge här hemma, jag kör "man ska ha tålamod"-metoden.
När dottern är sådär supertvär och skriker och "neeej" "gååå här ifrååån" "kan sjäääälv" osv så brukar jag säga "Nu skriker du då kan inte jag höra vad du säger, om du dämpar dig lite och pratar så förstår jag vad du vill" sen får man ju hålla på 10-20-30 minuter ;)

Distrahera, muta, avleda.... hmmm, vad mer finns det för bra ord? haha....

"Vi kan spela piano imorgon, för nu är det kväll och pianot måste vila" :idea: (inga sätt är dåliga... he he he)

Skriker han får han gå härifrån..

I detta fallet hade jag avlett han o vi kunde istället typ rulla boll eller något mer passande för att göra samtigt som melodifestivalen skulel avlyssnas... :laugh:
 
Sv: Skrika på andras barn...

Skriker han får han gå härifrån..

I detta fallet hade jag avlett han o vi kunde istället typ rulla boll eller något mer passande för att göra samtigt som melodifestivalen skulel avlyssnas... :laugh:

Men hallå... var det melodifestivalen ni såg? Då förstår jag att han blev arg :devil: Skulle jag oxå blivit, du får ju uppfostra ungen!!

Själv har jag inte sett nåt av det :rofl:
 
Sv: Skrika på andras barn...

Men hallå... var det melodifestivalen ni såg? Då förstår jag att han blev arg :devil: Skulle jag oxå blivit, du får ju uppfostra ungen!!

Själv har jag inte sett nåt av det :rofl:

Nej nej, du missuppfattar, vi satt och SÅGADE melodifestivalen :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 371
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp