"Skrinda till hund"

Diplomaten

Trådstartare
Jag behöver tips ifrån er här på Bukefalos gällande skrinda till hund. Har planen att min hund skall få dra min dotter när min dotter är så pass stor att det är möjligt. Ligger steget lite före.

Någon där ute som anammat detta och som kan ge lite tips?

Förslag på t ex fordon, prisklass och vart man skall vända sig?

Senast ändrad:
Sv: "Skrinda till hund"

Du kan också gå in på www.barnnet.se och titta under lek & underhållning. Där finns en flik som heter skrindor och där finns olika tillverkare/säljare.

Du behöver även en skalm som kan göras av böjda elrör eller kvastskaft t ex. Sele måste du också ha, t ex en klassisk Segebaden. Man kan även göra en dragsele själv med hjälp av läderremmar, metallringar/spännen, bambu och lite vadd. Jag har själv gjort dragselar. Eller försök hitta en begagnad.

Jag har en skrinda med glasfiberskaklar,använt den i många år men det var länge sedan sist.Har en matchande röd nomekombi sele att dra med.
Hundarna brukar tycka det är kul.

När mina barn var små, så fick jag tag på en vanlig gammal hederlig träskrinda.

Jag skruvade bort handtaget, skruvade i krokar på den träram som handtaget suttit i, och i krokarna så satte jag fast skaklarna.

Funkade finfint!

Det är något liknande detta jag tänkt mig! Skall söka lite på priser och jämföra. Men, här verkar de ha med skaklar, skrinda och sele. Enkelt!

När mina barn var små, så fick jag tag på en vanlig gammal hederlig träskrinda.

Jag skruvade bort handtaget, skruvade i krokar på den träram som handtaget suttit i, och i krokarna så satte jag fast skaklarna.

Funkade finfint!

Min far kom med liknande förslag och jag har försökt att få tag i en träskrinda. Önskar att jag kunde vara lika kreativ som er! :D

Men, jag insåg nu att det aldrig blir av om jag ska göra det själv - så det blir att köpa färdigt ....

Jag kommer som det ser ut nu, beställa denna träskrinda från Börjes. Tycker att det verkar vara ett vettigt pris. Frågan är selen. Jag har en riktig dragsele som vi haft och tränat med tidigare, men jag vill ha en sele enbart för detta med skrindan.

Någon som kan rekommendera någon med länk?

Såg dessa två på Börjes. Vad tror ni? Jag tyckte att den svarta, längst ner ser bäst ut ....

http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H

http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H

Svårt att se på bilden tycker jag. Men på http://ankishund.com finns en sådan sele som jag menar. Tydligen så tillverkas inte Segebadens selar längre. Det man ska tänka på är att selen inte ska sitta så att hunden får den tvärs över halsen som ett halsband när den drar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 642
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 969
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur