Skrittmaskin

Ingen aning :confused:
jag skulle säkert nyttja skrittmaskin någon gång i bland om det fanns tillgång till en,
men mkt hellre rida hästen själv :)
/Arabizar
 
Vi tar 500:- i månaden och då får dom tillgång till den 1 timme varje vardag i veckan och när som helst på helger.
 
Aha, 500 :- . Men tar "personal" hand om in/ut i maskinen, eller måste de vara kvar och göra det själva???
 
Oj..vilket genomtänkt och moget inlägg!!!

Jag skulle gärna ha skrittmaskin hemma själv..men det får bero tills allt annat är klart.
I tidigare stall hade jag tillgång till skrittmaskin..och min valack som är beroende av otroligt mycket rörelse och då helst i skritt..för att må som allra bäst..fick tillbringa 40 minuter på morgonen..och 40 min på kvällen i maskinen. Däremellan gick han i fina hagar..och efter före "maskinturen" på kvällen reds han ett normalt pass med både framskrittning och avskrittning.

Att jag skulle ha haft möjlighet att vara i stallet några längre stunder minst 3 gånger om dagen...och kunna kombinera det med arbete var itne möjligt för mig.
Min häst har mått otroligt bra av det..och har verklige gillat sin turer i maskinen.
Det har givit honom någon slags terapi förutom rörelsen..som har gjort honom gott.
När han sedan fick följa med till den egna gården utan vare sig skrittmaskin eller ridhus...har det gått bra det också...men trots kompisar i jättestora hagar..har han valt att någon gång per dag...göra sin egen "skrittmaskin" genom att under ca 40 minuters tid valla runt kompisar på ett runt spår..och med jämna mellanrum byta varv...så egentligen ordnar han självc skrittmaskiner i alla nya hagar han kommer till numer..:)))

Kanske är det optimalt att själv gå med hästen..men..man skall vara medveten om att även om vi inte tror det..stör vi hästen i rörelsemekaniken genom att hålla i den....

och..det är få förunnat att hinna med att rida ca 3 timmar/dag..speciellt om man har flera hästar..
 
Om jag hade en konvalescent så 500 kr/månad för att personalen sköter det.

Utan konvalescent så är jag inte intresserad av skrittmaskin, jag har såf å hästar att jag har tid att promenera dem själv innan arbete t ex. Men för en konvalescent som gärna ska skrittas flera gånger per dag så skulle jag kunna betala 500 kr/månad mot att den får gå i skrittmaskinen den tid per dag som är lämplig. Då kan den promenera i skritten på fm, och så kan jag promenera den på em, istället för att den bara promenerar på em.

Den får dock aldrig ersätta utevistelse, jag vill ha LÅNG utevistelse i bra hagar, och är då hästarna friska så behövs ingens krittmaskin. Men som sagt, med en konvalescent så. Men då ska det vara att man köper till vid behov, inte påslag på stallhyran för alla oavsett om man använder den eller ej!
 
Ha men suck!! Jag skrev MIN åsikt om skrittmaskiner, får man inte det för er eller?
I så fall ber jag 1000 ggr om ursäkt och jag ska kanske skicka ett pm till er varje gång jag vill skriva ngt, så får ni kolla igenom o säga om det är OK eller inte.
Ni gör som ni gör med era hästar, jag skrev bara vad ansåg om skrittmaskiner.
Du (Favina?) får gärna komma ut o kolla på min häst o se om hon lider av att inte behöva gå i en skrittmaskin.
 
Och du kan ju komma till mig och se om min häst lider pga att jag är lat. Och att jag inte borde ha häst! :smirk:

Väx upp någon gång....

Kram Favina :bump:
 
Vad konstigt då att "våra" hästar som går i skritten varje dag och aldrig i hagar är så himla fräscha och presterar så himla bra :confused:
 
Hmmmm, jag har funderat på det då det ibland hör av sig folk och frågar om stallplats...Vad man kan ta för att dom utnyttjar walkern(om dom vill göra det)..trots allt så kostar det ju lite att få upp en :crazy:
Än har jag inte viljat ta emot enskilda hästägare..men de hästar som står här och jag inte tränar alls(ingen walker ens, men f.ö helpension)tar jag 3750 för i månaden..så det är svårt för en enskild att ta en boxplats då jag förlorar för mycket inkomst på en sån....
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 976
Senast: nexxa
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 651
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
615
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp