Skriva åt dommare!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lollolisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 740
L

lollolisa

I helgen ska jag skriva åt dommaren på en lydnadstävling.:crazy:

Vad ska jag tänka på?
Vilka förkortningar bör jag kunna?

Sv: Skriva åt dommare!

d.k är ett absolut måste att kunna, står för dubbelkommando.
I övrigt är det mest att kunna skriva lite stödordsmässigt så att allt får plats.
Det är lite olika hur domarna arbetar också, en del vill att man skriver eftersom en del sammanfattar efter varje moment.
Fråga innan. Det är jätteskoj att sitta som domarsekreterare för övrigt.

Sv: Skriva åt dommare!

olika brukar använda samma förkortningar för olika saker. ss brukar betyda sned sitt, med kan ibland betyda sakta sitt.

försök skriva så tydligt så att det går att läsa. det är viktigt för de som tävlar att få förklaring till betygen. allt under 10 måste motiveras.

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
267
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 529
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 927
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 160
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka