skriva kontrakt

Ravishing

Trådstartare
Hur har ni gjort vid skrivning av kontrakt? Jag ska ev. köpa en ny häst, eller, jag ska det om den går igenom bes. på fredag. Vi vill skriva kontraktet på fredag så vi vet att hästen inte säljs till någon annan, vi ska stå för bes. och röntgen och vill veta att hästen liksom är "vår" då.

Säljarna vill nämligen fixa allt med pengar och kontrakt vid leverans. Jag tycker det är jättekonstigt då vi ska lägga ner flera tusen på att besiktiga hästen och självklart vill vi ha papper på att den är vår så fort besiktningen är klar...

hur har ni gjort?
 
Sv: skriva kontrakt

Jag skulle aldrig skriva på papper innan besiktningen är klar!!
Om hästen inte går igenom, så har ni redan köpt den? Verkar dumt...

Varför har säljarna så bråttom?
Reser de lång väg med hästen? Erbjud er i så fall att åka till DEM efter besiktning för att skriva kontrakt, så slipper dem köra.

Men jag skulle inte skriva på nått innan vet. har kikat igenom!
 
Sv: skriva kontrakt

Jag säger tvärt om jag hade inte kostat på en besiktning om inte avtalet var klart innan. D v s att papperna var skrivna. Men det hade också stått i avtalet att det gällde under förutsättning att hästen gick igenom besiktningen utan anmärkning.
 
Sv: skriva kontrakt

Jag säger tvärt om jag hade inte kostat på en besiktning om inte avtalet var klart innan. D v s att papperna var skrivna. Men det hade också stått i avtalet att det gällde under förutsättning att hästen gick igenom besiktningen utan anmärkning.

Jag hade också velat ha avtalet klart innan jag lägger pengar på en besiktning. Men med en paragraf att kontraktet blir ogiltigt om jag inte accepterar veterinärbesiktningens resultat.

/Camilla
 
Sv: skriva kontrakt

jag hade velat skriva på pappren innan besiktning eftersom det är ni som ska stå för en hel del kostnader. Men självklart med punkten att "köpet genomförs endast om hästen genomgår besiktningen utan anmärkning"
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 525
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 374
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 793
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp