Skrivare - en engångsprodukt??

strawberrysylt

Trådstartare
Vi har en skrivare som inte funkar längre. När bläcket var slut hade vi inget att fylla på med och sen har vi fått höra att byter man inte bläckpatron direkt, torkar den tydligen ihop och sen funkar den inte mer. Stämmer detta verkligen??

Är skrivaren en "engångsprodukt" alltså??

//r

Sv: Skrivare - en engångsprodukt??

Patronen kan torka, ja. Men det går att prova fylla den i alla fall. Det finns riktigt billig färg att köpa på ebay.

Sv: Skrivare - en engångsprodukt??

Bläckskrivare måste användas regelbundet för att inte torka, ja. Tänk dig bläckpatronerna som en tuschpenna ungefär, tar du av korken och låter den ligga så torkar den till slut.

Det är relativt vanligt att skrivarhuvudet (vagnen du sätter bläckpatronerna i) torkar ihop också om den får stå oanvänd för länge, men det brukar kunna lösa sig med att köra skrivarens rengöringsprogram.

Endel nya bläckskrivare har blivit utformade på nya vis så att detta inte händer, men det är relativt nytt, så jag tror inte att alla nya modeller har det, speciellt inte de billigaste varrianterna.

Skriver man inte ofta är det nog billigast i längden att köpa en billig laserskrivare istället. :)

Liknande trådar

Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
958
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
798
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 164
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka