Skrivbordet upp och ner!

Sammet

Trådstartare
Min klasskompis har lyckats vända sitt skrivbord (på datorn så klart) upp och ner. Detta ska ha skett utan några hotkeys då dessa ska vara avstängda.

Hur gör vi för att vända skrivbordet rätt??? :confused:
Jag har lyckats vända det rätt en gång förut på en annan laptop men minns ej hur jag gjorde. OBS att det ej går att rätta till felet med snabbknappar (avstängda som sagt).
Kan det göras via några knappar på skärmen?

Sv: Skrivbordet upp och ner!

Har väl själv råkat ut för det där när jag hade för lite att göra och klickade på allt möjligt :D.
Sitter på fel dator för att instruera men ändå.
Högerklicka, där ska det finnas en meny där nånstans där det står typ "Normal", "90 grader", "180 grader".
Klicka på normal.
Problemet är väl mest att om man drar muspekaren är höger så går den åt vänster?

Högerklicka på skrivbordet? Isåfall får jag upp följande val: "Ordna ikoner efter", "Uppdatera", "Nytt" och "Egenskaper". Jag kan inte hitta något som du beskriver under egenskaper.

Är det annorlunda på en laptop kanske? (Jag sitter just nu vid en stationär).

Det stämmer att detta bara funkar på laptops (Kanske för att man inte brukar vända uppochner på stationära :D)
För det var väl en laptop din klasskompis hade?
På min ligger denna menyn under högerklick på skrivbordet -> grafikalternativ -> rotation

Det händer med stationära datorer också. Jag har fått vända rätt många gånger när fritidsbarnen på jobbet har lyckats trycka någonstans där de inte skulle. Blir tröttsamt till slut - klåfingriga ungar :devil:!

Håll nere Alt Gr och tryck på piltangenterna. Pil upp vänder tillbaka det.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
175
Senast: MJLee
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är... 2
Svar
34
· Visningar
6 204
Senast: Vallmo
·
Tjatter Som en liten spinoff på tråden på Senior med att säga/höra/läsa fel så tänkte jag vi kunde dela med oss av våra egna eller andras... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
20 164
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 454
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka