Kortslutning, konstiga saker vi gjort..

En gång när jag skulle hem gick jag till min gamla lägenhet, man behövde en sån där bricka att hålla upp för att komma in i porten. Jag står med nyckelknippan och undrar var fan brickan är, hur jag ska komma in. Sen kom jag på att jag inte bor där längre och får tänka efter var jag bor nu. Då var det inte kul, mest otäckt.
 
Som en liten spinoff på tråden på Senior med att säga/höra/läsa fel så tänkte jag vi kunde dela med oss av våra egna eller andras agerande som bara har varit helt tokigt bakvänt förhoppningsvis pga en smärre förvirrning! Har en del att bjuda på då förvirrad är mitt efternamn ;)

1. Pendlade en lång bit för en ganska tuff utbildning och var ganska så trött och tankspridd. Var frusen efter en väldigt kall vinter och bestämmer mig för ett bad när jag kommer hem. Klär av mig, lägger mig i badkaret, ligger så en stund och känner att något fattas. Har glömt fylla badkaret med vatten :o

2. Har kvällsfodrat hästarna och hoppar in i bilen men hinner bara köra 10 meter när jag ser att jag glömt släcka en lampa ute i ladan. Låter bilen vara igång, går in och släcker lampan och går sedan tillbaka till bilen och sätter mig på passagerarsätet, börjar så smått undra varför bilen inte kör och kommer på att jag var ju själv och var där med också chauffören..hoppade ut och placerade mig på rätt sida

3. Ska skynda till stallet en morgon, rusar ut, sätter mig i bilen när jag inser att jag glömt ta på mig byxor..

4. Ska slänga min tröja i tvättkorgen. I stället tar jag av den i hallen, öppnar ytterdörren och går ut och slänger den i soptunnan :confused:

5. Ska betala i matbutiken med kort som vanligt, i stället sträcker jag fram knippet med bil och husnycklar, kassören tar emot dem, lämnar tillbaka, sträcker fram mobilen och kassören gör samma procedur igen innan jag kopplar vad jag håller på med...

6. När jag bodde hemma så satt vi och åt middag framför tv:n och jag skulle gå till köket och fylla upp skålen med mer pommes. I stället går jag upp på övervåningen, in i mitt sovrum och står och stirrar där en stund innan jag inser att det var fel destination

7. Mamma kör och jag sitter bredvid när ett rådjur plötsligt hoppar ut, samtidigt som vi kör på den hissar jag ner mitt fönster per automatik. Mamma ropade till skärrat då hon trodde ljudet från fönstret var rådjurets skrik och jag blev sur för att jag trodde hon hissat ner mitt fönster, lagom kul med ev blodstänk :eek:

8. Åter ett scenario i bilen. Vi åker via drive in på Mcdonalds för att köpa mat till min yngsta bror. Vi blir ombedda att köra fram och vänta när de sedan kommer ut för att lämna maten. Mamma har nu hissat ner rutan, tagit emot happy meal:et men innan hon tagit in sin arm och lådan så börjar hon hissa upp sitt fönster själv och ropar stopp för att hon börjar klämma sig själv, detta fortsätter tills jag får ta över knappen och stänga när hon faktiskt hade samtliga kroppsdelar innanför bilen :rofl:


Återkommer garanterat med mycket mer och hoppas nu förtvivlat att jag inte är ensam med denna förvirrning i vardagen :p
Haha :D

Har några gånger gått och pratat i telefon samtidigt som jag gått och letat och svurit över att jag inte hittar den :p

Eller hållit i mob, letat efter något och sedan gått och funderat över var jag lagt telefonen någonstans.

Skriver upp vad jag ska handla och lämnar lappen hemma, sedan glömmer jag hälften när jag är i affären.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 328
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 682
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: cassiopeja
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Målsägare i rättegång

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp