Skumma mail

Rosett

Trådstartare
Alldeles nyss fick jag detta:

"Kære ven
Vi er den huahai selskab, vores hjemmeside: www.shcyk.com. Vi primært sælge elektriske product.such som digitale kameraer, mobil, LCD TV, Xbox, Laptops, DV, MP4, GPS, og så on.If du ønsker at købe noget, bedes du kontakte os frit, vores virksomhed vil gerne tilbyde flere rabatter og bedste service over for erhvervslivet samarbejde med dig / dit company.Any anden bekymring er du velkommen til at visite vores website.please velkommen til at kontakte os på:

MSN: shcykcn(snabel-a) hotmail.com
E-MAIL: shcyk(snabel-a)shcyk.com"

och igår kom detta:

"Dear Friend,

Please forgive us to disturb your precious time.We are PANEDY company.This is an electronic company which one of the biggest international trading wholesalers in China.We mainly sell electrical products,such as Laptop, LCD TV, cameras ,mobile,Mp4, GPS,and so on.
We can offer the high quality and competitive price, and all the products come with international warranty. If you have time, please visit our website:www.panedy.com

MSN: panedy(snabel-a)msn.com

Email: panedy(snabel-a)panedy.com"

Varför kommer två så lika mail två dagar i rad från företag med samma inriktning? Kan det möjligtvis vara samma personer som ligger bakom båda företagen? Är det riktiga företag eller blir datorn "kapad" om man går in på deras hemsidor? :grin: :angel:

Fler som fått dessa eller snarlika mail?

*just nu känns det riktigt bra att jag är så misstänksam av mig* :D

Sv: Skumma mail

Det är såna mail man raderar utan att närmare ta reda på vilka dom är eller vad dom vill. Klicka ALDRIG på en länk som du inte är säker på vart den leder.

:p Du behöver inte vara orolig - jag låter mig inte luras av såna här amatörer. :D ;)

Nu kom det där panedy - skräpet igen men denna gång från "Laura Jack" luminouslotus(a)gmail.com

:grin:

Det är såna mail man raderar utan att närmare ta reda på vilka dom är eller vad dom vill.
Amen.

Anledningen att det kommer flera liknande mail på kort tid kan vara att någon ny samling av mailadresser börjat cirkulera i spamkretsar, det lägger sig nog rätt fort. Om man besväras av spam som spamfilter inte tar bort, så kan man oftast skapa egna definitioner i spamfilter och säkerhetsprogram för att förbättra filtreringen. I värsta fall kan man skapa kontoregler direkt i sitt mailprogram.

Vad är vitsen med att lägga ut de adresserna här?:confused:

Vill du ha en klapp på kinden och orden "duktig flicka"?:angel:

Är det inte bättre att bara ignorera dem, spärra avsändaren och/eller abuse-anmäla till din mailoperatör?:idea:

Här kommer en till och det är baaara för din skull Tjôta :angel:

"K?re ven:
Vi er en stor handelsselskab. Vi prim?rt s?lge elektriske produkter s?som digitale kameraer, mobiltelefoner, LCD TV, Xbox, Laptops, DV, MP4, GPS, kan du bes?ge vores hjemmeside: www.yhylff.com at finde noget du m?ske interesseret, og du kontakte os frit, hvis du haveany sp?rgsm?l vil vi tilbyde mere konkurrencedygtige priser og god service for erhvervslivet samarbejde med dig / din virksomhed.
Mail: server(at)yhylff.com
MSN: server(at)yhylff.com
Mange tak og venlig hilsen"

*mycket duktig flicka* :grin:

ingen men mail som jag inte vet vem där ifrån slänger jag direkt -jag öppnar inte ens dom

Liknande trådar

IT & mobiler (3 m i rubriken, jag vet) Detta spammail fick jag via hotmail från en bekant på msn. Msnade över till honom att hans mailskickar ut... 2
Svar
20
· Visningar
3 289
Senast: duvetrebecca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur