Skummaste mail jag någonsin fått...

Cambrie

Trådstartare
Vad är det här? De vill inte ha mitt banknr, inte skicka någon check eller något... Kom inte i min spambox Så vad är det för något????

"We are delighted to inform you of your
prize release on the 18th,October 2008 from the Uk National
Lottery Board. Your e-mail was attached to ticket number1110008342,
serial number 6028808.Your Email have won the Sum of £ 1,000,000.00 (ONE
MILLION GREAT BRITISH POUNDS). Lucky numbers: (17) (18) (28) (29) (32) (40)
(bonus no.39)

send the below information to : MR JOHN WILLIAMS

Email: campo.williams@gmail.com

Claims Requirements:

1.full name:
2.Home Address:
3.Age:
4.Sex:
5.Marital Status:
6.Occupation:
7.Phone Number:
8.Nationality :
9.Country Of Residence.

Sincerely,
Richard Lloyd"

Någon mer som fått samma mail och har luskat ut vad det är för bedrägeri:confused: eller är jag helt enkelt mångmiljonär????:grin::D

Sv: Skummaste mail jag någonsin fått...

När diverse personer spammar så sker det till miljoner e-post adresser. De flesta adresserna är felaktiga etc. När någon svarar på ett spam så ökar denna adress i värde då spammarna vet att den används. Adressen är ytterligare mer värd då innehavaren uppenbarligen behagar svara på spam. Om de i svaret då även får ditt livs historia så kommer spammare världen över betala dyrt för denna guld-adress.

Men jag har ju inte svarat, och fick det ju inte i spamboxen som sagt? Vet inte ens hur de fått tag på min mail, första gången som jag råkat ut för det här, men som sagt, tänk om det vore så lätt... Då hade jag varit glad... Vad är det för typ av bedrägeri för jag menar, något måste de ju vilja ha i pengaväg?

De ringer ditt telefonnummer som du så behändigt har bifogat i ditt svar ;)
Sen så frågar dem om banknummer så de kan sätta in vinsten, meen oops, det är visst 10% vinstskatt och den måste betalas i förväg.

Typ nåt i den stilen.

skulle kunna tänka mig att det är som reklamen i brevlådan.. du har vunnit 1 miljon.. och så öppnar man och ser att man måste prenumerera på lotter...
eller som listorna hos teleförsäljare.. du hamnar på en maillista som säljs vidare...eller nåt..

Usch, jag öppnar aldrig mail från konstiga adresser. De kar väl fått din adress genom någon annans adressbok eller om du skrivit adressen på nätet. Jag får en massa skit på alla mina tre mailkonton, det är ofta de inte hamnar i skräphögen, det händer även om jag har skrivit att just den avsändaren ska blockeras:mad:.

Sen jag skrev en av adresserna på min (icke uppdaterade) hemsida så dimper det ner sjukt mycket skit. Nackdel med att vilja synas...

Sen jag skrev en av adresserna på min (icke uppdaterade) hemsida så dimper det ner sjukt mycket skit. Nackdel med att vilja synas...

Sådant där går ju att försvåra. Istället för att ha adressen i vanlig text så ha adressen i form av en bild.

Liknande trådar

Äldre Jag hittade denna idag när jag loggade in på ett av mina mailkonton: "TAX RETURN FOR THE YEAR 2013-2014 RECALCULATION OF YOUR TAX...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: sthu
·
Ekonomi & Juridik Jag är nyfiken på era åsikter om detta mail, själv får jag en dålig vibb av att det är en bedragare på gång igen! Har en tävlingshäst... 2
Svar
23
· Visningar
4 350
Senast: Hailey09
·
IT & mobiler Fick detta mail idag: "This is email from Windows Live Hotmail® and we are sending to all account user for safety. Due to the...
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: Stereo
·
IT & mobiler eller....?? Hur många har fått liknande mail denna gången då?? :) // Sita Congratulations - Official Prize Notification The...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: Kexchoklad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur