Skydd hemma?

Ek3n

Trådstartare
Hej! Jag letar ju som sagt ponny, ska kolla på en i helgen som verkar jättebra :D
men det var inte det vi skulle prata om.

Vad tycker ni att jag ska ha för skydd hemma när jag tränar både dressyr och hoppning? Och som jag även ska ha när jag rider ut.
De får gärna vara i det billigare slaget .. :p

Sv: Skydd hemma?

Cartago eller Hampa! ;)

[Det heter väl Cartago? Eller jag som fastnat på någon känd hopphingst? :o ]

Cartago, är det sådana som säljs i set? Eller är jag ute och cyklar? :crazy:

Hampa pro säljs i set, det är senskydd fram och korta senskydd bak, dom är helt UNDERBARA! dom säljs i set med både fram och bakskydd billigt, kolla på b*rj*s (sök på "hampa", annars hittar man dom inte)

CATAGO hette de. Äh, ett R för mycket bara! :p

eldbenskydd.JPG

Just det, sådana är ju jättebra! (min kompis har sådana) Hur mkt kostar dom? Inte så mkt va?

Hittade dom här på JW

{75344266-D0E2-469F-B358-DDBEA175A11B}.jpg

Rätt lika Catago tkr jag :p

Senast ändrad:

Catago, Hampa och JW är exakt likadana modeller.
Men JW är ju de som ger status :angel: .

Catago kostar 549:-
eldbenskydd.JPG

Hampa kostar 379:-
7121.jpg

det är bara att välja :p

Haha jo dt stämmer ju :rofl:
Men att bara ha hemma? Om jag skulle leta tävlings skydd så...

Jag är lite anti benskydd om det inte verkligen är nödvändigt, typ att hästen slår sig allvarligt. Ofta beror ju sånt på obalans i ekipaget, vilket i sin tur oftast beror på att ryttaren sätter hästen i just obalans.
I hoppning har jag lite mer förståelse för användningen då det är lättare att stryka sig eller trampa fel och så.. men i dressyr.. :/

Är du säker på att ponnyn behöver benskydd?

Sorry, jag är kanske lite pessimistisk av mig, det är inte meningen att trycka ner eller något i den stilen, så jag hoppas inte du tar illa upp. jag är bara i den åsikten att onödig utrustning gör mer skada än nytta :p
(Att jag är islandshästryttare gör kanske saken värre, jag förstår mig aldrig på allt pjoskerier "vanliga" ryttare sysslar med med sina hästar ^^ Benskydd tycker jag hör dit :D ;))

Senast ändrad av en moderator:

Hampa pro helt klart, det har jag dom är helt underbara :love:

Det är bättre att ha benskydd för att förbygga att hästen inte skadar sig än att tro att hästen inte kan göra det.

vill du ha lite billigare skydd skulle jag köra på Hampa pro, både bra o billigt :)
Själv förderar jag Verdus som träningsskydd...

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025