Skydd till bagaget

linzan

Trådstartare
Jag har insett att det får bli ett lastgaller. Min hund går inte in i en bur som passar i min bil och min plånbok. Han är för stor stackarn :angel:
Men han förstör ju verkligen bagageutrymmet (V70), det ser förjävligt ut nu i dessa leriga tider. Är det någon som vet om det finns något skydd som går upp på sidorna liksom att lägga in?

Sv: Skydd till bagaget

Hööks har ett kombiskydd som ser ut som ett sånt jag tror du menar. Finns på nätet :)
Men jag vet inte om det passar i en V70, står inget om det. Antar att det är "one size fits all"

jo jag såg det precis, tyckte måtten var konstiga bara men jag är väl trög som vanligt :p

* Köp nålfiltsmatta - finns på Bauhaus för från ca 40.-/kvm.
* Köp kardborre med tejp på baksidan - fanns förr i alla fall på Biltema.
* Mät och skär ut en exakt måttanpassad "klädsel" till bagageutrymmet. Undvik skarvar!! Försök skära ut allt som en enda del.
* Fäst kardborre på bilklädseln och på baksidan av mattan längs alla kanter.
* Skär upp två sopsäckar och lägg under mattan i botten av bagagaet - för att ev. fukt inte skall tränga ner genom mattan.
* När det varit blött ute är det viktigt att ta ut och torka mattan med jämna mellanrum!

KLART!

Billigt, effektivt för att minimera slitaget på bilen och när bilen skall säljas behöver du bara tvätta klädseln med skum-tvätt så är den "som ny".

/Swat

Jag har samma bekymmer som du... en hund som är för stor för de buralternativ som passar den lilla bilen. Jag har lastgaller och grindar men upptäckte snabbt att blöta hundar sabbar "golvet" i bagageutrymmet som saknar plastmatta utan och bara består av klädsel + en masonitskiva över reservdäckets utrymme. Min vovve har fått en biabädd i botten i bilen, den samlar upp smuts o grus samtidigt som han inte förstör klädseln om han är blöt.

Lastgaller + bagagerumsmatta med filt/fäll/el liknande ovanpå?
Mattan håller fukten från att gå ner i golvet samt samlar upp sand och annan smuts. Filten/fällen kan tas ut och torkar snabbt, lätt att skaka av.

215544CD.gif

Tack för svaren, plastmatta har jag men det är liksom skydd upp på sidorna jag vill ha för det är fruktansvärt äckligt där när han är lerig o dan.

Vi har meckat fast fleeceplädar på sidorna och på ryggen till baksätet. Fanns plastgrejer som det gick att spänna fast under. Ska göra något liknande det Swat förklarade när tid och ork infinnes, men än så länge funkar det bra.

Bagagerumsmatta är ju också en självklarhet, men det såg jag att du hade redan.

Att lära hundarna att skaka på sig på kommando är också praktiskt :) Då får man inte in allt vatten/grus i bilen från första början.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 559
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara... 2
Svar
28
· Visningar
2 714
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 377
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31